appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly szeptember eleje

2024. szeptember 21. 14:23 - appasztorik

08.05. Megint a Balázs-ér. Pistiék ott ülnek, ahol tegnap etettünk. Leülünk közelebb, a K-I-hez. Van szabad vízfelület, akár halat is foghatnánk. De nem fogtunk. Nekem volt egy kapásom. Biztosan az volt. A csonti végén 2 uszkve 2,5 milliméteres hosszban meg volt nyomva. Mikor Pistiék mentek el akkor mondták, hogy ők fogtak. Három törpét, meg pár apró kárászt. Négyen ennyi hal, nem egy nagydolog. Holnap nem jönnek, mert nagy esők lesznek. Mondtam nem lesznek. Hatig kitartunk, de semmi. Mondom Attilának, hogy meg kellene néznünk a déli-ágat. Ott is látszik szabad vízfelület. Lebeszélt róla.

08.06. Pistiék tényleg nem jöttek. Jöttek viszont olyan fekete felhők, hogy nem mertünk bemenni. Hatig kitartottunk, és megint betli. Elmerengünk a régi szép időkön, amikor a pergetések esetén fordult elő, hogy betliztünk. Mind a két nap gyanús volt, hogy a halastó befolyó környékén, meg ahol a 36-os alatt átfolyik az ér rengeteg hal pipál. Mondtam, hogy megnézzük hazafelé menet a déli irányba folyó ágat. A derékszögnél vannak pipáló halak. Elmentem a következő nagy tisztásig, ahol nincs békalencse. Nincsenek pipáló halak. Ennek hatására úgy döntöttem holnap ott horgászunk.

08.07. Oda is mentünk. Gondolkoztunk azon, hogy a Nyugatira megyünk, de lemenve a viharos szél hatására mégis az ér mellett döntöttünk. Itt az a rossz, hogy a fasoron néha átsüt a szembe nap, és polaroid ide, vagy oda, csak zavaró. Ilyenkor egyik kezét maga elé tartva árnyékol az ember. Egész jó vízmélységet mértem. Etetés. A víz Dél felől folyik észak felé. Az északi szél időnként, kevés békalencsét nyom elénk, de nem zavarja a horgászatot. Hosszan hagyom sodorni a szereléket. Fogok egy e.kárászt. Később egy kicsit nagyobbat. Az etetésen apró buborékok vannak. Erőltetem, hogy ott horgásszak. És fogok is egy apró bodorkát, majd egy 8 dekás törpét. Attila két törpét fogott, ami 14 deka. Az Én 4 halam 23 deka. Micsoda siker a betlik után. Etetve is van. Holnap is idejövünk.

08.08. Oda is mentünk. A vízfelületet mindenütt békalencse borítja. A 36-ossal párhuzamosan, vannak szabad felületek, de nagyon növényes a part. Másrészt a fák árnyéka nem érvényesül, csak a törzseknél. Melegünk lesz, mint a múltkor. Nincs mese, bemegyünk és leszedjük a békalencsét. Nem hirtelen elszaporodtak a békalencsék. Egy jó 20 centit elengedtek a vízből. Én túlmentem a helyen. Attila szólt, hogy tegnap itt horgásztunk. A vízben a szemben lévő oldalon lett egy négyzetméteres nádas. És van egy kicsit lejjebb is. Megszerelem az ötméteres száknyelet. Rakom a partra a növényzetet. Van abban hínár, sulyom, de nincs szabad vízfelület. A kis nádsziget is örömmel húzódik beljebb. Kiszedtem 20-25 kilónyi dzsuvát, de semmi látszata. Feladom. Ha-már beikszeltük magunk menjünk a Nyugati-főcsatornára. Mentünk. Rég nem voltam igazítani a helyet. Hatalmas a nádas. Az erős szélben be is van borulva. Egyébként a nádnak ez a dolga. Tölti fel a partot, és költözik beljebb. Szépen átalakul mocsárrá, majd ligetes erdővé. Az ember persze nem hagyja. Locsolni kell. Időnként megkotorják. A nádat kirakják a partra. Befedik iszappal, ami garantálja, hogy a következő évben még nagyobb legyen a nád. Régen vágták. Ezzel szigetelték a vályogházakat. Még régebben ezzel fedték a házakat. A legmelegebb nyáron is alig cseppent meg a szalonna a padláson. E modern világban jobb szigetelő anyagok vannak. Mester sincs, aki nádtetőt tudna készíteni. A szalonna meg egészségtelen. Néha eltöprengek rajta. Ebben a nagyon egészségesen táplálkozó, az élelmiszereket szigorú ellenőrzéseknek alávető világban, - mégis mi van? Egyre több ember nem ehet kenyeret. Térjek vissza a horgászathoz. Az látszik, hogy tegnap helyesen döntöttünk, hogy nem jöttünk a Nyugatira. A mostaninál jóval erősebb szél fújt. Mellé, ugye a könnyű szerelékek vannak nálunk. Nálam van egy kicsit nehezebb, de az sem mély, sodró vízre való cájg. Na, ez az igazi kihívás. Én még ott molyoválok, mikor Attila már megfogja az első küszt. Túl könnyű a szereléke. A sodrásban libeg, ami tetszik a küszöknek. Hét küsze, 8 deka lett. Én lentre húztam az ólmokat, így fogtam törpéket (4). Kukoricával bodorkákat (5). Három kis bagolykeszeget. 12 halam 38 deka lett. Megküzdöttünk a széllel. Nádba akadtunk. Szákkal kihúztam a belógó nádat és a partiakhoz kötöttem. Dagonyáztunk a fekete iszapban, de sikerült halat fognunk. Teszem hozzá, ez a fekete, kicsit bűzös iszap, az elbomló növényzetből származik. A Tisza „szőke”, amit ő hoz, az sárga. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9818496412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása