appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly március közepe

2024. június 11. 05:40 - appasztorik

2023.03.18.

Szombaton. Azon a szép, napos Sándor napon megérkeztünk Debrecenből. Gyorsan megnéztem, milyen állapotban vannak a csontik. Tökéletesen jók voltak, mindegyik élt. Nem volt hát akadálya annak, hogy a betervezett Balázs-ér túránkat megtegyük. Igaz, az átkötő közelebb lenne, de abból indultam ki, hogy az ér kisebb vize hamarabb melegszik. Azt nem gondoltam, hogy ennyire kis víz van. Mellé a bomló növényi anyag olajfilmként ott van a tetején. A víz szinte nem is folyik. Így aztán az alszél, a 36-os főút felé tolja az olajréteget. Megnehezítve ez által a horgászatot. Sötét szutyokként ragad a zsinórra, és az úszó antennájára, csökkentve ezzel a láthatóságot, ami egyébként is korlátozott a szembe napfény miatt. Ennyi kesergő után, kezdjem az elején. Délután egykor kanyarodtunk ki a 36-osra, a római katolikus templomnál. Az érnél két autó állt. Legnagyobb meglepetésemre Gyuszi nem volt kinn. A helyén Karcsi horgászott, az unokájával. Tőlük távolabb egy fiatalember pakolgatott. Mire Mi elindultunk, Ő jött ki. Azt mondta, egy kapás sem volt. Karcsi azt mondta, hogy „amit ma fogtam, mind Neked adom”. Köszöntem erősen a jóságát, és megérdeklődtem. Mit fogtál? Azt mondta, hogy mióta kinn vannak, még kapásuk sem volt. Pár szót váltottunk, de az unoka már a kocsitól kiabált: papó menjünk már. Hiába, no. Jobb mihamarabb hazaérni, és nyomkodni a tabletet. Tavaly mondta Karcsi, hogy annyit van kinn a gyerek, ha jönnek pecázni. Az udvarról is megy be a tablethez. Annyi bizonyos, nem horgászni szeret a gyerek, hanem halat fogni. Búcsúzóul Karcsi megmutatta, hol szórták meg a helyet, és odaültünk. Mondtam is Neki, jó nagy területre széthúztad a halakat. Ezt komolyan is gondoltam. Ilyen kora tavaszi. Pontosabban, akkor még télvégi időben koncentráltabban szoktunk etetni, és keveset. Visszamentem a kocsihoz, mert a szerelékes doboz ott maradt. Mire visszaértem, párperc múlva, Attilánál már hal volt. Hatalmas küszöket fogott. A négyes bolóval horgászott. Én 3-as spiccel adtam elő. Lehet a 3-as tűspicces jobb lett volna, de mindegy. Most erre a keményebbre vagyok rácuppanva. Sok üres bevágással sikerült horgásznunk. Nehezen türtőzteti magát az ember, ha szépen viszi víz alatt az úszót a hal. Bő két és félórát horgásztunk. Attila fogott 10 db, vegyes keszeget, ami 29 deka lett. Én fogtam egy sügért, ami 5 dekás volt. A vegyes keszegeim száma 19 db lett, és 32 dekát nyomtak mérlegeléskor. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1018425437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása