appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Kedvező adótól, a munkásszállóig 100/2024 (VI.05.) töprengés

2024. június 05. 06:52 - appasztorik

  • Na, ahhozthoz való képest, hogy az év 156. napja van, nem is sokat töprengtem még az idén. Pedig mindég van min. Itt van mingyán (mindjárt) az „ahhozthoz való képest”. Ne kapjátok fel a fejecskéteket, meg a vizet. A mingyán, az még haggyán, de az „ahhozthoz való képest” csak egy embertől hallottam apró gyerekkoromban. Az óta csak akkor hallom, ha Én mondom. Tuggyátok, anno meglepődtem, az emlegetett szócsokrétán. Értettem Én, azt fejezi ki, hogy ahhoz képest. Azt nem értettem, - miért nem azt mondja? Megkérde(z)ni nem volt bátorságom.
  • Mondtam az előbb: ne kapjátok fel a fejecskéteket. Hát Én felkaptam. A félhatos hírekben azt mondja a hölgy, hogy Szijjártó Péter mondta egy monacói konferencián: Európában, Magyarország a legkedvezőbb hely a befektetők számára, az alacsony adók miatt. Ami bizonyára igaz, a befektetők szempontjából. Arról nem beszélve, hogy az állam erőn felül segíti a befektetőket. Közművesít. Utat, vasutat épít. Honnan veszem, hogy erőn felül? A debreceni BMW gyár vasút vonalaival, több mint 3 éve szarakszanak. Mellesleg a MÁV nem rendelkezik megfelelőlétszámmal a karbantartások területén. Ha rendelkezne, nem kellene 24 órás szolgálatban lenniük a karbantartóknak.
  • Természetesen, az idetelepülők nagy adókedvezményt kapnak. A nyereséget kiviszik az országból. Azzal bezzeg nem büszkélkedett Petyus, hogy a lakosságot hatalmas adókkal sújtja az állam. Ja, barátim! A kormánynak gondoskodnia kell arról, hogy tudja támogatni a külhoni cégeket. Remélem a cégek, támogatják a kormányt.
  • Nem kell aggódni. Az idetelepült cégeknél lesz elég munkaerő. Jobb fizetést adnak majd, mint a hazai cégek. Ha mégse lenne elég ember, akkor hoznak vendégmunkást. Tisztázzunk valamit. Ezek nem migránsok. Ezek nem maguktól jönnek, mint a migráns hordák. Tévedtek! Nem is rabszolgák. Nem abban az értelemben, - nem maguktól jönnek, hogy idehurcolják Őket. Ezek szerződött munkavállalók. Akik munkásszállókon lesznek elszállásolva.
  • Azt hallottam, hogy a munkásszállón ketten lesznek egy szobában. Rendkívül indokolt esetben 4 fő is lehet. Mi a rendkívül indokolt eset? Például, hogy a szállás úgy van kialakítva. Itt ugyanis van egy évtizedek óta használaton kívüli munkásszálló. Egy hónapja körül, eldózerolták előle a növényzetet. Nagy piros molinón fehér betűkkel ott a felírat: Lakások eladók. Ott nincsenek lakások. Laktam ott. Kivenné meg? A biztonság kedvéjért a meglévő ablakokat is kiverték. Legjobb lenne ott, vendégmunkások számára szállást kialakítani. Nem is igényelne nagy átalakítást. Zömében négy személyesek a szobák. A nyíregyházi akkugyáraknak úgyis kellenek majd szállások. -.appa. 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1218421699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása