appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Történetek Gyula naptól

2024. június 21. 12:28 - appasztorik

-’23.04.12.

A pénteki böszörményi húsvétolás után pihentünk. Szombaton, amolyan nem tetszetős idő volt. Hol esett, hol nem. Azért kimentünk sétálni. Mondtam Attilának, valami őrült csak ki megy. Úgy is volt. Gyuszi ott ült a Balázs-éren. Nekem nem tetszett a víz. Barnás volt és túl tiszta. Olaj már nem volt sok rajta, de a fenékről felvetődő, bomló szerves anyagok lebegtek sok helyen a vízfelszínen. Gyuszi azt mondta, egy órája van kinn. Egy küsz volt a vedrében. Volt egy kapása mikor ott álltunk mellette. Annyi, hogy meghúzta, és ott is hagyta. Azt mondta a múltkor ugyanitt horgászott. Ugyan így. 15 kárászt fogott, amiből 5 db fél kilós volt.

Attilával felmentünk, és megnéztük a kifolyóhoz közeli helyet. Ez jobban tetszett. Kicsit opálos volt. Én ilyenkor mindég arra gondolok, hogy azért opálos kicsit, mert ott turkálnak, táplálkoznak a halak. Oszt vagy így van? - vagy se. A Tikos felé forduló ágon, jobb halmozgások voltak, de nem horgászott senki. Lehet a dzsuvás, vízinövényesnél jó lenne. A növényzet miatt melegebb lehet a víz. Az is igaz, hogy a növények rothadása miatt kevesebb lehet az oxigén. Az e.kárász az oxigén hiányt elég jól tolerálja.

Vasárnap kimentünk az átkötőre. Attila, csak üldögélt, mert voltak reggelente, szédülős rosszullétei. A víz enyhén opálos, 360 cm. Fújt a szél,  Neki láttam, a 4 méterre tolt bolóval. Kínkeservvel indult meg a hal. Végül 39 halat fogtam, ami 84 deka volt. Hetet sütöttünk meg, amiből 2 megmaradt Attilának tegnapra.

Hétfőn meglocsoltam, a meglocsolandókat. Úgy döntöttünk, hogy kimegyünk szétnézni. Mentünk a Balázs-érre. Persze, mire kimentünk abbamaradt a csepergő eső, és kisütött a nap. Nem volt kinn senki. Annyival nézett ki jobban a dolog, hogy a nagy olajfoltokat elvitte a sodrás. Átmentünk az átkötőre. Ott többen is kísérleteztek, teszem hozzá eredmény nélkül. Nem értették a dolgot, mert a fészen a Nyugati csoport jó halakról számol be. Kilós kárászok, és szép bodorkák.

Kedden elintéztük az Attila dógait, majd elmentünk a háziorvoshoz. Itt találkoztam egyik sporival. Délután megy a Balázs-érre, mert Gyuszi fogja a sok kárászt. Már Ő is fogott egyet. Az erőmű alatt fogják a nagy dévéreket, pedig zavaros, és úgy fenn van, hogy alig lehet a kerítésnél megállni. Ők elmentek. Utána Mi mentünk be. Hetedikek voltunk, mikor odamentünk. Közben ketten elmentek, hogy nem várnak tovább. Igaz, bejött elénk a spori felesége, telefonos bejelentkezéssel. Mindegy két óra alatt végeztünk. Táppénzre vette Attilát. Ketten végzik 4 ember munkáját. Pihenje ki magát. Megemelte a Rudotel adagját. Minden esetre nem horgászott, csak üldögélt. A víz tisztult. A régi kaja keverék elfogyott, ezért induláskor összeállítottam egyet. Negyed óra alatt sikerült fognom egy küszt. Próbáltam lenn a törpét, de semmi. Több mint félóra múlva fogtam egymás után három halat. Korai volt örülni. Állandóan variálni kellett a mélységgel. Kb. fél hatig pecáztam. Fogtam 37 halat, ami 1,03 kg volt. Ebben volt törpe, küsz, bodorka, karika és bagolykeszeg. Ja, még egy szilvaorrú keszeg is. Tíz ütötte meg az ehető méretet. Otthon, a garázsnál szerelte a szomszéd lépcsőházi horgász sporttárs, a fia segédmotoros kerékpárjának a kerekét, mert defektes. Kérdem: a fiatalember nem segít? Hívta, hogy  jöjjön segíteni. Nem ért rá. Hát ne már! Pont egy online játékban vagyok, - mondta a gyerek. Mondtam neki, mit hallottam az erőműről. Azt mondta, kijönnek a dévérek, és tényleg nagyokat lehet fogni. A fia tegnap sokat fogott. A legnagyobb 4,7 kilós volt. Nem tudom, - mennyire ismeritek az erőmű alatti részt. Igazából feltorlódnak a dévérek. Elindulnak ívni, és megfogja őket az erőmű.

Ne feledjem. A fiatal spori, aki hazalátogatott, mondta, hogy csütörtökön pergetve fogott egy 2,7 kilós csukát. Az óta jött naponta, de semmi. Megállapítottam nagyon precízen dobál. 10-15 centikre ejtette a körforgóját a növényzet szélére. Mondta, hogy nyáron vízinövény lyukból fogott szép keszegeket, meg pontyot is.

Ma esőre ébredtünk. Délig jelzi az esőt. Majd meglátjuk, - mi lesz délután? Mindenesetre tegnap vettem csontit. Tegnap még a lefojtottból horgásztam. Szerencsém volt, szinte mind magához tért. -.appa.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7018432505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása