appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. december közepe táján

2024. április 11. 05:42 - appasztorik

  1. dec. 18.

Szerdán, miután hazajöttem, ½ 1-kor elmentem a leletért. Délután elugrottam a háziorvosomhoz. Egy páciens volt előttem. Na, azt kivárom. Be is kerültem hamar. Ült az asztalnál dzsekiben, de már le volt húzva a cipzár. A rendelő közepén felállított szieszta fűtőtest megtette a magáét. A szociális ellátó otthonról dolgozik. Nem fognak egy orvos miatt fűteni. Úgy néz ki, addig nem üzemel, a nyugdíjas klub sem. Mondta, hogy a koleszterinem lehetne egy egységgel lejjebb. Ha gondolom, felír Nekem olyat ami a trigliceridre, meg a koleszterinre is jó. Igaz nincs a gyógyszertárakban, de még ebben a hónapban lesz. Mondtam, majd diétázok. Az is jó, - mondta.  Mondtam Neki, hogy párszor jól beettem a sült császár szalonnával. Aki nem ismerné, olyan pörcféle. Puha a bőre. Egy ujjnyit vágtam, de aztán csak elettem az egészet vereshagymával. Komoly képpel ingatta a fejét, majd azt mondta: egyed fokhagymával, az koleszterincsökkentő. Na, ezen jót nevettünk, és maradtam, a diétánál. Ne feledjem, hogy horgászatról, de legalább halakról szándékozom írni. Néha kissé elkószálok, de ez ajándék. Annak meg ne nézzétek a fogát.

Pénteken kimentem a halastóhoz. Kedvezményes karácsonyi vásár van. Mondtam, hogy 2 db, olyan 2,5 kilós pontyot kérek. 5,1 kg lett. Úgy csináltam, mint a boltban. Maradhat. Elég zsírosak, de ezek legalább vöröses húsúak. Kifiléztem, beirdaltam. Az úszókról, a gerincről, és a bordáról lefőztem a húst. Az úszók körüli részekről, a sok zsírt kidobtam egy műanyag dobozba. A macskák nagyon szeretik. Nem mértem meg mennyi maradt, de egyike lehet a legdrágább húsoknak a hal. Lett egy 3 liter hallevem is. Megfőzöm kocsonyának. A lefőzött húsból töltött káposzta lesz.

Tegnap mentünk  Debrecenbe. Ma reggelre hatalmasat fagyott, úgy kellett kifeszíteni a kocsi ajtót. Ráfagyott a hó, véskéltem a jeget. Ahogy jöttünk hazafelé, egyre enyhébb idő volt. Így aztán egy óra körül, kimentünk szétnézni. Ahogy vártam a keresztcsatorna be volt fagyva. A vizet leengedték 300-ra, de teljesen zavaros, a Nyugati is. A Keleti, Nyugati közötti réten, hatalmas területen áll a belvíz. A töltésen voltak lábnyomok. Kerékpár nyom is. Az alsó beton jegére valaki odadobott egy keszeget. Kimentünk a Balázs-érre. A halastóról engedik a vizet. Majdnem telt meder van. Ha nyáron lenne ekkora, - micsoda jóság lenne horgász szempontból. De akkor nem engedik a vizet, és mellé még locsol a mezőgazdaság. Most a mezőgazdasági területekről folyik be a víz. Ennek hatására, meg a sok behullott falevél bomlásának köszönhetően a víz nem fagyott be. Bodorkát biztosan lehetne fogni. A víz annyira meleg, hogy a békalencse szépen zöldell. Az úszó sás is szépen hajt. A környező levegő is melegebb. Nem látszott a lehelet. Mikor az országútra értünk ott már látszott.  -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr5518377239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása