appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. november vége, december eleje

2024. április 07. 09:21 - appasztorik

2022-11-28

Egész héten nyirkos ködös idő volt. Kimentem egyszer szétnézni. Már az alsó egyharmadig volt feketés, nagyon tiszta a víz. Olyan élettelen. Alul van egy hely, ahol el van fektetve a növényzet. Azt gondolom, ott hód mászkál. A Nyugatinál, a kidöntött fával látszólag nem foglalkozik. Attilával, ahogy sétáltunk láttunk egy kidöntött galagonyát is. Valószínűleg edzett rajta, mert csak ki van döntve. Nem találkoztunk senkivel, pedig elsétáltunk a hídig. Igaz, rettentő zavaros, szinte sáros a víz, a felső betonban is. A mérce  353 centit mutat. Hal mozgás nem látszott, ami rablásra utalt volna. Mikor visszaértünk, akkor szerelt egy fiatalember. Azt mondta a Tisza nagyon árad. A múlt héten volt itt. Fogott egy másfeles csukát. Az Abu Tobihoz hasonló kanállal, csak ez vékonyabb testű volt. Négy óra előtt volt, de már szürkült. Igaz, már egy óra előtt kezdett sötétedni.

Csütörtökön találkoztam Sanyival. Kérdeztem, mit fogott. Azt mondja kettőt. Balint. A Nyugatin? Nem a Tiszán az erőmű alatt. 2,8, és 2,3 kilós. Akart márnát is, de ahhoz túl könnyű volt a csalija. Kínából küldetnek maguknak, vertikális pergető csalit. Azt mondja sokan voltak kinn. Sok halat fognak. Viszik fel a parkolóba, és rakják be a kocsiba.

2022-12-01

Valamelyik nap beszéltem Cacával. Volt a kenyérgyári-holtágon. Fogott 34 tenyeres sütnivaló halat. Egy sütetre valót hazavitt. Majd fog holnap is, gondolta magában. Ki is ment. Küsz hátán, küsz jött. Kínkeservesen fogott 4 tenyeres halat. A dolog érdekessége. A napszak, a hely, az etetőanyag, és a csali ugyan az volt.

Én, 11 körül kimentem a Nyugatira. A víz téli álláson, alig folyt. Egész jól letisztult. Hat méteren bolóval, 3g-os úszóval. A horog sajnos 14-es volt. Voltak kapások. 3 halat fogtam, 7 deka. Voltak apró buborékok. Egyszer egész szép is, ami 30 deka feletti haltól származhatott. Időnként sütött a nap. Na, nem egy Hawaii volt, de nem ért a szél, a nádas felfogta. Egyszer-csak megindult folyni a víz. Kavarta fel a nemrég lerakott iszapot. Hozta úgy a gyöszönyt, hogy az ólmokon, és a horgon is az volt, mikor az úsztatás végén kivettem a szereléket. Így aztán visszavonulót fújtam. A horgászat alatt volt egy kedves közjáték. A part nagyon csúszott. Én hanyatt estem. A botot rádobtam a nádra, és megpróbáltam megfogni a széket. Eleve kudarcra ítélt gondolat volt, hisz a kis összehajtós szék volt ott. Így aztán, sikeresen felborítottam azt is. Szerencsére nem esett a vízbe. A pufajka, a síruha is sáros lett. A horgászat záró, akkordjaiként, hazaérkezésem után, körömkefével kisikáltam. Ennyi a történet. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr5218374161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása