appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. november közepe

2024. április 06. 19:06 - appasztorik

2022-11-13

Szombaton gyönyörű napsütéses idő volt. Mondtam Attilának, ne pergessünk. Menjünk  keszegezni. Mentünk. Jól eltöltöttük az időt. Visszamentem a lakásba száknyélért, vedérért. Délután 1-kor indultunk. Attila 1/2 2-kor már horgászott. Szólt Nekem, hogy kezdhetem a halfogást, mert már fogott hármat. Négy hala volt, mire Én megfogtam az első halat. Attila csak küszöket fogott. Még a tengerire is az jött neki. Nekem a bodorkák rengeted tengerit loptak le. Olykor csontit is. Én fogtam 3 küszt, 2 törpét, néhány bagolykeszeget, de zömében bodorka volt. Összesen 23 halat fogtam, ami 65 dekának bizonyult. Négy előtt fejeztem be a horgászatot. Attila három ötvenkor. A 18 küsze 17 deka volt. Ma is akartunk menni, de az egész napos hideg, nyirkos idő visszavetette a horgász kedvünket.

2022-11-20

A múlt héten kipréseltük az aszút.  Feltettük a fordítást, most az ázik. Jani bácsi szól majd, ha préseljük. Délelőttönként jártam dagonyára, meg dögönyre. A préselés napja kivételével, délutánonként bejártam Debrecenbe a tudomány hete alkalmából tartott rendezvényekre. Egyébként sem volt olyan idő, hogy kimentem volna pecázni. Debrecenben bezzeg gyönyörű napsütéses idő volt. 

Szombatra terveztük a horgászatot, de nem úgy alakult. Délelőtt pár percig havazott (inkább dara volt). Kellemetlen nyirkos hideg lett. Ebéd után kisétáltunk a kereszt csatornára. A víz alacsony 355 cm. A Nyugati felé haladva, kb 2/3 részig tiszta, de sötétes a víz. Olyan élet nélküli. Később láttunk, apró keszeg mozgásokat. Nagyobb mozgás is volt. Vidra lehetett. Látni nyomát a parton, de most nem látszik pikkely, vagy halfej sehol sem. Az alsó rész enyhén zöldes. Itt akár halak is lehetnek, de nem láttunk halra utaló nyomokat. A hód az alsó beton mellett kidöntött egy fát. Eszegetett belőle. Olyan 10 centi vastagságnál elrágta az ágakat, és egy jól látható csapáson behordta a vízbe. Szegény nem tudja, hogy itt az új hazájában nincs természetes ellensége. A Tanú című filmről jut eszembe. Most nem az ürge a gát ellensége, hanem a hód. Csak ezt nem írtjuk, hanem védjük. Minden téren ez jellemzi a környezet védelmet. Olyanok irányítják, akik életükben nem láttak természetet (a szabadban). Lehet voltak terep gyakorlaton, de azt unták piszkosul. Az is lehet, hogy jogászok írják. Ezért állunk ilyen siralmasan. Lássuk inkább a vizeket. Megnéztük a Keleti oldalt is. Ott még alacsonyabb a víz. Rablás ott sem volt. A szolunáris is rossz kapást írt. A dobi hídnál is szétnéztünk. Halmozgás itt sem volt. A víz lassan folyik. Azt gondolom, szagos téli kajával lehetne fogni bodorkákat. De a hideg nyirkos idő visszariaszt. Egy horgászt láttunk hazafelé biciklizni a 36-oson.  -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3518373905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása