appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly július eleje

2023. október 26. 06:46 - appasztorik

2022-07-04

Olyan kegyetlen idők voltak, hogy nem mentem horgászni. Ma hajnalban is gondoltam, - kimegyek dobálok egy kicsit. Fél hatkor annyira sütött a nap, hogy nem volt kedvem kimenni.

Horgásszunk megint egy kicsit. Délután voltam horgászni. A stégen. A fíderen, csak apró pöccintések voltak. Sanyi szerint hosszabb előke kell. Akár másfél méteres. Úszósan fogtam. 1 e.kárászt 19 deka. Egy 10 dekás törpét, és 13 vegyes keszeget 40 deka. Főleg vörösszárnyú volt. Tudtam, hogy szép fokozatosan jönni kellene vízközé. Bevágáskor. Nagyot kellett emelni a boton, mire érezni lehetett a halat. De nem jöttem víz közé, pedig valószínűleg többet fogtam volna.

Szombaton délután kimentünk a Balázs-érre. Viszonylag korán, tekintettel a borultas időre. Nem mentünk be annyira, mint szoktunk, mert a békalencsét összébb fújta a szél. Na, egy idő múlva elkezdett esni az eső.  Attila vette észre. Nekem fel sem tűnt, hogy méterente, van egy gyűrű a vízen. Aztán sűrűbb lett, olyan 30-50 centinkét látszott a gyűrű. Így ment ez, vagy két percig. A fák tetejét erősen fújta a szél, de lenn a parton, csak kellemes fuvallat volt. Attila fogott 5 vegyes halat, 7 deka súlyban. Újabban nem hajlandó gilisztával csalizni. Én fogtam, 4 e.kárászt 67 deka. 17 törpét 25 deka. Vasárnap  a szombati helyre mentünk. Öt után kezdtünk horgászni, Valamelyest békalencsésebb volt, de az etetőgombócok által keltett hullámok odébb sodorták. A víz szinte állt. Diónyi gombócokat dobtam, meg pelletet. Mivel a szombati szerelék gubancos lett hozzákötöttem a zsinórhoz egy kristály vegleres cájgot. Két e,kárászt is fogtam, hogy kiemelős kapása volt. Mondom Attilának: a kis úszóddal menj vízközé, mert ott a kárász. Nagy nehezen ráállt, és fogdosott e.kárászokat. Én átrendeztem az ólmokat. Szerencsére a kristály vegler nem látszott, hiába hosszú. Féltem, hogy riasztja majd a halakat. Szerencsére nem lett igazam. Egészen jól fogtunk. Attila 4 e.kárásza 48 deka volt. 11 vegyes hala.13 deka. Én fogtam 6 e.kárászt, 95 deka. A tíz törpém 15 deka volt. Azt nem is írtam, hogy Attila egy idő óta a 4,10-es gyűrűssel horgászik. Az elején még morgott, hogy ezt a hármassal is megfogtam volna. Mikor a 41 dekás kárászt fogta, akkor mondtam Neki. Na, ezt a hármassal nem fogtad volna meg.

Elhatározás. Délutánra lehet, hogy szerelek, egy méteres előkét a fíderre. Nem igazán hiszek benne, bár Erdei Attila is ezt írta. Egy méteres előkével két métert úszhat a hal, hogy nem látni a kapást. Egyszer próbáltam. Kapás nélkül fogtam, egy féldekás bagoly keszeget.  -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr318243323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása