appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly június, III. dekád eleje

2023. október 19. 05:45 - appasztorik

2022-06-22

Vasárnap nagy  reményekkel mentünk ki. Négykor indultunk (délután). Elég erős nyugati szél fújt. A víz 382 cm, kicsit barnább, mint szombaton. Mentünk oda, ahol szombaton voltunk. Fele annyi babahal sem volt, mint előtte való nap. Búzát megint nem vittem. A kukorica a kocsiban maradt. Szórtam a pelletet. Mindjárt az elején fogtam egy kis törpét. Cirka féldekás lehetett. Rengeteg a kapás volt. Szép merítős, elhúzós kapások, de nem is koppant. Hemzsegett a küsz, és a kis vörösszárnyú. De nem nagyon akadt a hal. Volt egy jó akadás, de koppant csak. Nem volt kontaktus a hallal. Attila 3 halat fogott. Volt benne egy 4 dekásnyi vörösszárnyú. Így volt 8 deka. Igazság szerint fogott egy kis törpét is, meg egyet hagyott visszavergődni a partról, hogy ne rontsa az átlagát. Én fogtam 3 kis lapos keszeget, egy bodorkát, és egy karika keszeget. Ezek voltak a nagyok. Volt két kis törpe, és küszök. A 13 halam, 24 deka volt. Akkor gondolhatjátok, mekkorák voltak a nagyobbak. Mind e mellé Engem iszonyúan evett a szúnyog, mert szélcsendes helyen ültem, hisz Nyugatról volt a nádas, ami fogta a szelet .

Hétfőn délután akartam menni a stégre, mert keddtől tilalom van 3 napig. Délelőtt beugrottam, egy barátomhoz, aki régen kollégám is volt. Stihllel vágta a fát. a felesége Gizike fejszével hasogatta. Sanyi morog, mert Gizinek nagyon szokott fájni, a vállízülete. Amúgy is kímélni kellene a karját. Mellműtéte volt, nyirokcsomó eltávolítás, stb. Ezért aztán délután, mentem, és segítettem. Sanyi vágta, Én talicskáztam be. Gizi hurcolta Sanyihoz a méteres fákat. A félkamionnyi fának egy része az utcán volt leborítva. Szerencsére zsákutca végén laknak és nem zavart senkit. Megyek másnap délután. Az udvaron egy köbméternyi fa volt. A többit Sanyi felhasogatta, Gizi behordta a tároló helyekre. Már dolgoztak, úgyhogy gyorsan tologattam a furikot. A fűrész tankolás előtt Sanyi betolt 3 furikkal, és így utolértük a termelést. Gizi egyébként makacs egy teremtés. Még a műtét utáni időben. Talán a harmadik évben, mikor a kemoterápia mérgezése jelentkezik, akkor összeveszett Efran főorvossal. Azt mondta Gizinek, hogy asszonyom, él 5 évet a műtét után, és meghal. Erre Gizi, azt mondta. Majd megmutatom Én magának, hogy nem 5 évet élek a műtét után. De megbékéltek, mert mikor a főorvos adott le a betegeiből Gizit megtartotta. Gizi is a szavát. Több mint tíz éve operálták. Tavaly kérdezte is Gizitől, hogy egy bizonyos kemoterápiás szert kapott e. Mondta Gizi, hogy azt nem. Hát lehet, hogy az a szerencséje, - mondta a főorvos. Tavaly, mikor kovidos volt, akkor egy nap volt ágyban. Azt mondta: reggel felhúztam a zoknit. Úgy elfáradtam, hogy egész nap aludtam. A negyedik nap már kapált a kertben, néhány órát, meg ellátta a háztartást. Később elégedetlenkedett, hogy nem jó ez a kovid, mert hamar elfárad az ember. De, vissza a mához. Gondolom, most vágják a fát, bár azt mondták, hogy az udvaron, már nem sürgős. Egymást hergelik bele a munkába. Ezt még megcsináljuk. De jól haladtunk. Csináljuk még. Ez volt a kukoricamorzsolással is. Délutánra Sanyi szaunázást ígért magának. Én meg azt, hogy kimegyek a Balázs-érre, mert a Nyugatin, még tilalom van, Cipész Pityu, volt Vörösmarton a tározón. Hatalmas süllőket fogott. A legnagyobb 93 centis volt. Mondtam is neki. Pityu, ezek nem szépek Ronda nagy halak. Na, legalább jól kitértem mindenre, ha már halat nem fogtam. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6318238027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása