appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

-'23. január közepe

2024. május 10. 09:22 - appasztorik

2023-01-13

Nagy hallgatásba burkolóztam, de most mondom. Szerdán megcsinálta Czeglédi főorvos úr a szürke hályogműtétet. A műtét előtt mondta, hogy műtét közben mondani fogja, hogy éppen mit csinál. Voltak mellette. Azt gondolom, bemutatta hogyan kell csinálni. Fél tíz után kerültem az előkészítőbe. A szobába negyed tizenkettőkor kerültem vissza. nem tudtam nyitva tartani a szemem. Könnyezett, meg szúrt. Otthon ugyan ez volt. Ha megmozdult a szemem, akkor szúrt. Teljesen olyan volt, mint mikor idegen test van a szemben. Reggel hat után tudtam nyitva tartani a műtött szemem, csak néha csuktam be. Tegnap 1/2 2-re voltunk rendleve kontrollra, mert rendelt az SZTK-ban. Három után megjött. Mondta szépen gyógyul, megfelelően látok. 0,6-ot olvastam. Azt gondolom egyet még láttam volna, de nem volt beállítva a szemüveg szára. Lötyögött a fejemen. Jövő szerdán 15 órakor kontroll. Tegnap láttam a tükörben, hogy a pupillám is összevarrta. Nincs benne a fehér csík, ami a gyerekkori sérülés után megmaradt. Nagyon örülök. Szerdán este, ahogy szúrt, meg amennyire könnyezett. Nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan javul.

Legyen egy kis horgászat is. Tegnap késő délután beszéltem Sanyival. Volt horgászni a holtágon. Ő olyan vékony piricka bottal. perget. Azt mondja, azzal jobban érezni a kapást. Fogott egy 34 centis süllőt. A méret 35 cm. Fogott egy 60-70 dekás e.kárászt. Majd egy 20 centis süllőt, és egy 20 centis sügért. Egy újabb 50-70 dekás e.kárásszal zárt. Csaliként, Fishup Tanta csalit használt. (Most, hogy írom a posztot, látom van ebből lebegő is). A második kárász 7 centisre jött. Valami gumi féreg ez, aminek csak a legelejét kell megtűzni. Úgy kell vezetni, hogy hagyni kell leülni. Fél fordulatot tekerni az orsón. Ez olyan 35 centit jelent. Aztán hagyni, visszaülni. És így kicincálgatni a partig. Ránézek a neten, - mi fene ez? Lehet, jó lenne a Nyugatin, az etetésen húzgálni, amikor forog a kárász, és a csontit nem veszi fel. Azt írta, a második 7 centiset vett fel, és teljesen beszívta. Ja, és azt mondta, - igaz a hír. Hideg időben, a melegfront betörés hozza meg a halat. Melegben pedig a hidegfront. Nézte ugyanis a horgász óráján, hogy emelkedő légnyomás volt, és enyhe eső, többnyire ködszitálás jellegű. Nem mondtam neki, hogy egy eset még nem experimentális bizonyíték. Hát ennyi röviden. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3418400743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása