appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

-’23. augusztus második dekád vége

2024. október 01. 06:27 - appasztorik

08.19.

Kora délelőtt megjöttünk Debrecenből. Már akkor irgalmatlanul meleg volt. Délutánra ettől még pecázást terveztünk. Lakás besötétítve, hogy tűrhető legyen a hőfok. Négy után kezdtünk kecmeregni. Bepakolgattunk a kocsiba, ugyanis a csomagtartóból mindent kiraktam a garázsba, mikor indultam a nyaki doppler vizsgálatra. Na, nem a doppler miatt kellett kipakolni, hanem a sok cucc miatt, amit vittem Debrecenbe. Ugyanis a vizsgálat után egyből indultam. Jól körbe irkáltam ezt a dolgot pedig semmi köze a horgászathoz. Annyi mégis, hogy kaptam négy csomag Puffasztott búzát, aminek lejárt a szavatossági ideje. A halak ezt nem tudják, így remélhetőleg fíderen, rövidelőkével felkínálva megeszik. Régen nem horgásztam vele, de akkor az e.kárász szerette. Elhelyzkedtünk a horgász helyen. Árnyék volt ugyan ahová leültünk, de egyben nagyon meleg is. Balról a nagy nádas megfogta a levegőt. Attila javaslatára az élőágra mentünk horgászni. Kitalálta, hogy üljek mellé és mindketten úszózzunk. Nem vagyok Én semminek az elrontója. Vittem az ötös bolót. A múlthét óta sulymosban a nyiladékot benőtte a rucaöröm. Megszórtam a pályát pellettel és maradék etetőanyaggal. Atilla horgászni kezdett öt után párperccel. Rövid eresztékkel kezdett, küszözéssel. Kis idő múlva mondta is: Én már nem betlizek. Ő horgászott, Én meg, kevertem az etetőanyagot. Vízmélységet mértem. Szóval ott szöszmötöltem. Negyed után kezdetem horgászni. Attila egyszer szólt is, hogy kezdhetem a halfogást. Ő már fogott hármat (két küsz és egy dekás balin). Ennek az a története, hogy a Balázs-éren azok voltak a jó napok, amikor Ő három halnál tartott, mikor Én horgászni kezdtem. Semmi garancia sincs rá, hogy itt is működik ez a módszer (ha egyáltalán ez módszernek tekinthető). Elkezdtem a horgászatot. Néhány törpét kikeserveskedtem, mire megjelentek a keszegek. Minden úsztatásra kapás volt, csak nem akadtak meg a 12-es horgon. Rendre elvitték a kukoricát. Ha keményebbet tettem, akkor kiharapott belőle egy darabot. Számomra érthetetlen hogyan. Szóval nyeletni kellett ahhoz, hogy megakadjon a tettes. Erőltettem a halat, hogy a kétméteres vízben kiemeljem a rajból. Egy ilyen esetben (jobb hal lehetett) kipattant a horog és hatalmas gubancot sikerült előállítani. Cirka 20 perc alatt oldottam meg a csomót. Persze ez idő alatt nem etettem. Szerencsére hamar visszaálltak a halak. A horgászatot befejeztük este ¾ 8 előtt. Harminc darab halat fogtam, 1,75 kg. Zömében karikakeszegre hasonlítottak, bár nagy szeműk alapján bagolykeszegek lettek volna. Fogtam egy bagolykeszeg szemű (alakját tekintve, az idősebb Tölg által reofil bagolykeszegnek nevezett jószágot, csak a feje eleje szilvaorrú keszeg volt. Valami módon annyira keresztbe-kasba ívtak a keszegek, hogy követhetetlen, - mégis melyik, melyik? Attila a balinon kívül fogott 14 halat, ami 38 deka volt. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1818695132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása