appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Még mindég szeptember első dekád

2024. szeptember 22. 09:54 - appasztorik

08.09.

Délelőtt járkáltam ide-oda. Megjárattam a Nivát. Kimentem Karcsiékat megnézni, a Hortobágyira. Elvadult hely, hatalmas gazzal a parton, amit egy csapás nyit meg. Ezeken lehet lemenni a horgászhelyekre. Kábé 100 e.kárászt fogtak ketten. Az unokája egy könnyű pecával a parttól másfél méterre fogta a sok halat. Annak a víznek is csökkent a vízszintje. A Balázs-ér vize a Hortobágy felé folyt, e miatt aztán meg sem kíséreltük Balázs-eret. Mentünk oda, ahol tegnap voltunk. Vittem az eszközöket, amivel a beborult nádat le tudjuk vágni. Egy komoly kerékpár állt a parton. Meglepetésemre egy cigány sporttárs ült ott. Mondta, hogy a hídról horgászott, de elküldték a halőrök. Itt bement a vízbe, amíg tudott, és megvágta a nádat. Eteti a helyet, reméli, bejönnek a pontyok. Bementem a következő helyre. Ott van egy raklap, de már víz alákerült. Egy 15 centi vastag, bűzös fekete iszap és növényi maradványok borítják. Attila azt mondta, ne horgásszunk onnan. Átmentünk, az átkötőre. Olyan sulyom mező van rajta, hogy egy nagy fehér madár lépdelt rajta és evett valamiket. Lehet kölyök nagykócsag volt. Először megijedt és elrepült, de aztán csak visszajött. Ami számomra érthetetlen, hisz a csatorna teljes hosszában ilyen, bárhol sétálgathatott volna. Na, mindegy. Ű dóga. Ami még érthetetlen, - miért hagyják ezt az iszonytató növény tömeget ott rohadni. Ja! A sulyom védett. Bizony mondom Néked, ezek a környezetvédők nem normálisak. Végül is, vagy másfél órát horgásztunk. Attila etetőkosárral fenekezett. Attila fogott 11 törpét, és egy keszeget. A tömege 39 deka volt. Én az ötös bolóval, a betonban horgásztam. Volt vagy 15-20 m2 szabad vízfelület. Én 17 halat fogtam (52 deka). Zömében bodorkákat. Jött sok kis törpe is. Összevissza szurkálták a kezem. Nagy fertőtlenítést végeztünk este. Holnapra is ide terveztük a horgászatot.

08.10

Oda is mentünk. A mérce 390-en állt. Egész délelőtt borult idő volt. Az ebéd utáni pihenő után, az indulás mellett döntöttünk. Kicsivel kettő előtt értünk ki. Kipakoltuk, hogy miket vigyünk. Úgy döntöttünk, hogy az eső kabátokat nem visszük be. Mire elindultunk kisütött a nap. Mire lementünk a Nyugatihoz már szikrázó napsütés volt. És, úgy is maradt. A Nyugatinál láttuk, hogy tegnap óta bezavarosodott. A betonban kicsit tisztább volt a víz. A sűrű növényzet megszűri. Tegnaphoz képest a módszeren nem változtattunk. Négy előtt kicsivel fejeztük be. Kibírhatatlan az ilyen idő. A rádiósok meg örvendeznek, hogy még visszajön a 35 fok. A kocsiban 50,4 fokra melegedett a hőmérséklet. Ez idő alatt, fejenként, kis híján két liter vizet szlopáltunk be. A pakolást és mérlegelést, már a fák alatt végeztük. Attila 14 halat fogott. Megint volt benne egy keszeg. Összesen, 51 deka.  Én 23 keszeget fogtam, 1,15 deka (egy kivételével bodri). Jött 8 törpe, 26 deka. Ennyi a történet.   -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4418496776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása