appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Még ez is –’23 július eleje

2024. augusztus 24. 13:54 - appasztorik

07.05.

Egy újabb sikertelen pergetés. Ezen a napon gyönyörű napsütéses idő volt. Délután kettő körül értem ki, a polgári úti hídhoz. Cirka 9 balin volt a híd alatti részen. Három darab olyan 50 centis. 15-20 centis volt vagy 20 darab. A kisebbek lecsorogtak a vízzel. A 3 nagyot nem érdekelte, hogy ott vagyok. A kicsik lent rabolgattak. Meg tudtam dobni a távot, de egyáltalán nem érdeklődtek a vertikális csalik iránt. A nálam lévő körforgó, és woblerek után sem. Fel akartam tenni az egyik fényes eszközt, aminek a hátulján egy fűzfalevél alakú fényes bigyó nagyon szépen forgott. Nem volt nálam, ebből következik, hogy a múltkor letettem valószínűleg a híd aljához és ott maradt. Elmentem a stéghez is, de ott sem volt. Látszólag a stégen nem járt senki, a tegnapi nap horgászat óta. Gondolok itt, vízinövényre, etetőanyag maradványra., ami ott maradt volna a stégen. Átmentem az út túloldalára, vagyis a híd feletti részre. Legnagyobb meglepetésemre, a hatalmas ültetvény el lett engedve, vagy kiszedték. Ezek szerint vízügyi szemle lesz. Teszem hozzá, tavaly a szemle előtt a töltésen levágták a füvet. Legalábbis addig, amíg a szem ellát. Az kábé ötszáz méter, mert kanyarodik a Nyugati. Ilyesmire, szankciós, meg háborús válságban nincs pénz. A lényeg. A híd felett ott lebegett két jókora balin. Itt volt két csapat küsz. Érdekes volt nézni, hogy milyen szépen lavíroztak el, amikor a balinok valamelyike feléjük tartott. Egy bojban úsztak odébb, egyikük sem maradt le. Igazából, a balinok sem vadásztak. Nem gyorsították meg az úszásukat. Nem fogtak össze, hogy riadalmat keltsenek, a küszök között. Hajigáltam sok mindennel, amit fel tudtam tenni. Nyitottam a kapcson, hogy az eszközt rá tudjam forgatni. A kisebb mű csalikon kisebb volt a lyuk, és e miatt mégsem tudtam feltenni. A híd alatti részen két esetben volt olyan, amikor olyan 30 dekás körüli balin jött a csali mögött. Na, ez is valami eredményféle. Még valami, ami most jutott eszembe, ahogy átolvastam ezeket a fennebbi sorokat. Igaz, hogy az idén nincs területi engedélyem a Nyugati-főcsatornára. De tavaly, ilyen korra már négyszer ellenőriztek. Kétszer a halőrök, és kétszer a mezőőrök. Az idén senki sem ellenőrzött. Azt mondja Gyuszi a mezőőrök nem érnek rá, - van azoknak elég dolga. A kukorica tolvajokat üldözik. El se tudod képzelni, milyen embereket fognak meg. Nincsenek rászorulva. Hatalmas terepjárókkal mennek be, és lopnak 10-15 cső kukoricát. Ha az elkövető maximum 50 000 forint értékű dolgot lop el, nem bűncselekményt, hanem szabálysértést valósít meg. A büntetési tételeket nem néztem meg, - de hát egy cső tengeri 200 forint. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6318472563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása