appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Július elején

2024. augusztus 22. 06:43 - appasztorik

  1. 07.01.

Szépen hazajöttünk szombaton Debrecenből, ahogy szoktuk. Vettem Fülöpkének böszörményi cukros hurkát. Utána elmentem sört venni, meg csontit. Mégiscsak nyakunkon a hétvégi horgászat. A Balázs-érhez érve láttuk a parkolóban egy kocsi sincs. Gyuszi sem volt ott. Igaz. Mondta, hogy Pródra megy. Nem jó jel, hogy sehol egy lélek. A víz szinte teljesen leengedve. A parkolóból látható, a víz tetején döglött halak vannak. Odamentem megnézni. Egy kis süllő, és négy ezüstkárász. De ez nem jelent semmit. Lehet attól is, hogy jöttek vízért, és ahogyan az lenni szokott, a szállító járműből visszafolyt a növény védőszeres víz. Tudom, hogy ilyen nincs. Egyszer kioktattak, hogy ne mondjak ilyet. Külön tartályban viszik a vizet, és másik tartályban történik a vegyszer bekeverés. Igaz, akkor nagyon sok hal elpusztult. Nem töprengtünk rajta. Horgászni jöttünk. Bemotyóztunk az első helyre. Vittem a hosszú száknyelet, a békalencse leszedéshez, de nem volt rá szükség. A víz nagyon tiszta volt. Halmozgás semmi. Molnárkák voltak bőven. Később jelentek meg 1 centi körüli halacskák. Néha a növénynél fordult egy-egy apróság. A teknősök viszont szép számmal jelezték buborékolásukkal, hogy megjöttek. Voltak apró maszatolós kapások. Nekem egy gyors elvivős kapás után semmi sem akadt. Annyira ment a sulyom alá, hogy nem mertem tovább várni. Tapasztalatom szerint apró vörösszárnyúak csinálnak ilyen kapást. Attila fogott egy ötdekás e.kárászt. Jó idő múlva, Én is fogtam egy 3 dekásat. Később még volt két kapásom, de nem lett meg. Az egyik olyan volt, amire Karcsi azt mondja, az mindég meg van. Mikor pattogtatja az úszót. Az Ő nagy úszójával úgy van. Az Én esetemben, az apróság nem bírta a növényektől húzni az úszót, azért pattogtatta. Vasárnap lementem, hogy kiállok a kocsival. Szürke borult ég. Kimegyek a házvégéhez. Randa felhők gomolyognak. Messziről dörög az ég. Gondoltam várok. Addig kiszedem a gyöngyikék elszáradt magját, és szétszórom. Még be sem fejeztem, mikor nagy cseppekben elkezdett esni az eső. Felmentem. Attila éppen öltözött. Kérdem: menjünk? Miért? – kérdez vissza. Aztán meghallja, mennyire veri a párkányt a nagy cseppekben hulló eső. Úgy döntöttünk nem megyünk. Lehet, hogy 5 kilométerrel arrébb még jobban esik. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3318471131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása