appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

2022. október eleje

2024. április 01. 09:20 - appasztorik

Egyeb.

- Január 11.-ére megkaptam a szürke hályog műtét időpontját.

- Szerdán megyek Mádra. Veszek ó-bort, és asszút. Kitaláltam a rengeteg eszemmel, hogy Tokaji Aszút fogok készíteni.

  2022-11-09

Olyan lusta vagyok, hogy lassan átmegyek magyar nemesbe. Nem írok. Nem olvasok.

Kezdem a vasárnappal. 11-kor úgy volt, hogy szépen süt a nap, így ebéd után szunyóka, és indulás horgászni. Mikor kezdtem a szunyókálást már beborult. Mikor felkeltem, akkor a szél is fújt. Ilyen időben nem megyünk az tuti. Kimegyünk sétálni, megnézzük a vizet. Szépen kisütött a nap. Nem versz át, mondtam a természetnek. Jártunk úgy, hogy kimentünk, és ránk jött az eső. Kimentünk az átkötőre. Messziről látszott, hogy valaki ül a gáton, ahol a keresztgát volt. Tamás olvasgatott egyházi újságot, míg Ábelka horgászott. Mászkált ide-oda. Tipikus kereső horgászatot csinált. Fogott kisebb vörösszárnyúakat, és elment egy nagy csuka. Az apja szerint, 30 centis lehetett. Akkor fogott egy gyermek tenyérnyi halat. Míg Attilával lesétáltunk a Nyugatiig, fogott több aprót, és még egy tenyérnyit. A víz továbbra is tiszta, de sötét. színű. Az altalaj, meg a rothadó növények miatt. Ja! 358-ra emelték a vizet. Szétnéztünk a dobi hídnál. Nem volt senki. Különösebb vízmozgás nem volt.

Hétfőn mondta Ábelka anyukája, hogy a gyerek még egy olyan tenyérnyit fogott, és több kisebbet. Én, ebéd után pergetni mentem. Jól elkörülményeskedtem az időt. Körforgóval kezdtem. Jó messzire eldobtam. Szépen bólogatott a spicc a tekerés ütemére, aztán nem bólogatott. A zsinóron is látszott, hogy lazább lett. Arra gondoltam, hogy kábé 20 éve fogtam így egy csukát. Bevágtam, és igazam lett abban, hogy felém úszott a hal. Éppen arra gondoltam, hogy most is be kellene vágni. Ekkor újra lehetett érezni a körforgó ritmusát. Innentől figyeltem a spiccet. Nem fordult elő még egyszer. Másik fehér körforgóra volt egy kettős ütés. Érezni lehetett, ahogy megüti, és fordul. Azonnal bevágtam. Megszólalt a fék, de nem akadt. Közben mentem az alsó beton felé. Zöldes színű körforgóra volt egy ránehezedés, ami meg is akadt. Szerencsére most a szák a kezem ügyében volt. Nagyon koncentráltam rá, hogy ne hagyjam fenn, a villantós dobozoknál. Jut eszembe. Piros körforgót nem próbáltam, pedig jó szokott lenni a mély tiszta vizeken. A hal jobbra kiment a nádashoz, és két fekvő nádszálat körbe tekert. Nem csapdosott alátoltam a szákot. Akkor csapott egyet, de már emeltem. Letettem a töltés tetején. Tekertem a zsinóron, és látom, hogy a fluorkarbon előke bejön a spiccgyűrűn. A villantó meg, ott van a csuka szájában. Nem tudom, hogy elharapta szákoláskor, vagy a nád vágta el. Minden estre a természet megadta, amit a múltkor elvett. Az alsó betonból felfelé dobva volt egy jó rávágás, de nem akadt. Később feltettem egy twistert, ami zöldes színű, arany flitteres. Szépen lebegtetve vontattam be. Nagy ránehezedésre azonnal bevágtam. Legnagyobb meglepetésemre, mire bevágtam mintha semmi sem fogta volna. A fék sem szólalt meg. Ja! A csuka teljes hossza 52 cm volt. 87 deka. Másnap, Ábelka anyukája mondta, hogy a Kenyérgyárin egy ismerőse két nagy pontyot, és egy hatalmas amurt fogott. Mondtam neki, hogy azt vissza kellett volna dobni. Tegnap, elég zehernyékes idő volt. Semmi kedvem nem volt horgászni. Ma szépen sütött a nap keszegezésre gondoltam. Vittem egy fídert, és a hetes bolót. A fíderen sok kapás volt, de csak egy 2 dekás törpét fogtam. Egyet úszóssal is. Sanyi ment vissza Miskolcról Szolnokra. Megállt megnézni mit fogok. Azt mondta, Erdei Attilára hivatkozva, hogy a stoppert nyomjam le teljesen a kosárig. Így szerintem kevésbé látszott a kapás. Amikor egy 15 centit csúszott akkor jól látszott, de a törpén kívül még 2 hal akadt, de lemaradt. A bolonyaival fogtam 13 halat, ami 40 deka volt. A bodorkák úgy lopkodták le a csalit, hogy alig látszott. Fél tengeri, és két csonti. Főleg bodrik jöttek, és bagoly keszegek. Közben jött egy házaspár, a lejjebb lévő helyre. Kb. egy óra múlva elmentek. A híd feletti stégre megjött Józsi süllőzni.  Azt mondta tegnap nem fogtak semmit a Kenyérgyárin. Közben kijöttek a torokban horgászók. Józsi megnézte Őket. Szerinte nem fogtak. Ja, a minibojlik, persze otthon maradtak, így tengeri volt a fideren. Jut még eszembe, a stégen egészen sok pikkely volt. Elég nagyok. Pontyé lehetett. Este Sanyi telefonált, hogy megállt a Nagykunságin pergetni. Mintha egy koppanás lett volna. Azt mondta engedik el a vizet, és megy sulyom is. Azt hiszem megírtam mindent. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3418368115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása