appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Horgászat 2022-10-20

2024. március 19. 07:50 - appasztorik

Délelőtt megszereltem az ötös bolót. Nem volt ez egyszerű történet a hályogos bal szememmel.  Alig tudom megkötni, a 14-es horgot, a 0,127-es zsinórra. Végül is sikerült. Bár ez inkább emlékezetből ment, mert az ilyen kicsi, és vékony zsinórnál a térlátás ugyancsak jó vóna. Erről jut eszembe. Azt meg sem írtam, tegnap milyen bénázással indultunk neki a horgászatnak. Kipakolgattam mindent, hogy ne maradjon itthon semmi. A lépcsőházból még visszaléptem a gilisztáért. Pakolok a garázsban. Eszembe jutott, hogy a vedér szárad az erkélyen. Visszamentem érte. Indulás. Hátra nézek, hogy az ülésen van e, a másik garázs kulcs. Nem volt. Visszamentem a lakásba. Pakoltam a dolgokat a csomagtartóba. Egy kis vedérbe raktam etetőanyagot, és indultunk. Gyuszitól szereztem csontit, és mentünk a Balázs-érre. Természetesen a veder az etetőanyaggal  ott maradt, ahová készítettem. Ezért aztán ma, indultam a másik garázsba. 100 métert mentem. Megálltam megnézni a kulcsot. Rémlett, hogy tegnap felvittem. És tényleg. Megfordultam, és másodjára, immáron a kulccsal felszerelkezve indultam az etetőanyagos kis vederért. Nem mentem a polgári hídhoz. A híd közelében lévő helyre bemotyóztam. Kivétel a kis hátizsákot, amiben a bócerkás dobozok vannak. Nem kell az. Ilyen hideg vízben nem eszik már a törpe. Hát evett. Elhoztam a hátizsákot. Elhozhattam volna, mikor vittem a dzsekit, de nem tettem. Négy előtt kicsivel, annyira elkezdett hűlni az idő, hogy csak szükség lett rá. Kezdjem az elején. Nem valami jól indult. A halak hamar megjöttek. Két egész jó bodri után jött egy dekás fenékjáró küllő. Aztán nem állt be az úszó. Kiderült, hogy egy ólom leesett róla. Próbálkoztam, hogy hosszú sleppet  hagyok. Sikeresen leakadtam. Mire kiszabadítottam, addigra leesett még egy ólom. Végig néztem a kocsiban a polcokat. Nem volt ott semmi. A csomagtartóban tudtam, hogy nincs dobozos sörét ólom. El is felejtettem, hogy tegnap betettem a dobozt. Abban sem volt sörét ólom, de lap ólom igen. Hármat tettem fel. Sajnos az alsó többször lecsúszott. Ilyen esetben nem jött a hal. Ha mégis, akkor kicsik. Ettől függetlenül sikerült egész jó halakat is fognom. Összességében nem volt rossz peca. Öt perccel öt előtt beszakadtam. E miatt öt perccel hamarabb fejeztem be a horgászatot. A zsákmány: 7 törpe, 17 deka. 19 vegyes hal 1,2 kg. Ebben dévér, karikakeszeg, bodorka volt. 25 kisebb vegyes hal, 49 deka volt. Ebben küszük, apró bodrik, pár kis karika volt. Volt egy érdekesség. A meder közepe felől jött egy negyven deka körüli csuka. Mikor közelebb ért, akkor látszott, hogy alig mozgatta az úszóit. Ennek ellenére haladt az áramlással szembe. Kijött egészen elém, és megállt a part szélén. Azt hittem, hogy odébb állt. Nem így lehetett. Mikor az ágast kihúztam a part oldalból akkor mosás gyanánt megkavartam kissé a vizet. Ott lehetett, mert a víz felkavarodott. Mérlegelés után eresztettem vissza a halakat. Egy küsz mozdulatlanul lebegett a víz tetején. Többször is rápillantottam, mikor pakoltam. Meg is állapítottam, hogy ez bizony táplálékká vált. Mire megint visszafordultam eltűnt. Lehet, hogy tényleg táplálék lett. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3618357333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása