appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly július első hétvége

2023. október 29. 05:06 - appasztorik

2022-07-07

Úgy gondoltam, késő délután kimegyek horgászni. Délután szépen beborult az idő. Nem volt az a borzasztó, perzselő hőség. Mondom magamnak: lehet menni hamarabb, Kötöttem, egy 80-90 centis előkét. Kinézek a loggiára, hát pont akkor kezd esni az eső. Egész nagy cseppek is estek. Aztán megenyhült, sőt meg is állt. Dél felől, hatalmas suhogás hallatszott. Fülelek erősen. Arra gondoltam, hogy úgy hangzik, mintha szakadna az eső, és a fák levelét verné. Hiába meresztgettem a szemem, semmit sem láttam. Egy perc múlva hatalmas zuhé jött. Aztán megszűnt rövid idő alatt. Felhívtam a polgári barátom. Ott hét ágra sütött a nap. Egyszer csak azt mondja: Te, most kezdett esni. Én meg elindultam horgászni. A Balázs-érnél már nyoma sem volt esőnek. A polgári hídnál szintén semmi. Pakolok ki. Akkor látom, hogy a másik vedér otthon maradt. Abban volt az ízesített kukorica. Volt nálam pirosas színű, de azt nem eszi a hal. Beledobtam egy gumikukoricát, hogy ízesedjen. Az meg gondolt egyet, és feloldódott. Minden mindegy alapon bevittem magammal. Hátha majd most. A szikrázó napsütés ellenére bevittem az esőköpenyt is. A töltésről láttam, hogy kb. 10 centi víz szivárgott a csónakba. Többre számítottam. A pallón befelé menet, megint riadtak meg halak. A csuka nagy loccsanással iramodott el. Még a pallóra is fröcskölt vizet. A másik két esetben arra gondoltam, hogy e.kárászok ülhettek ki, a 30 centis szélvízbe. Szerelgetek, szépen komótosan. Ahogy fordulok, látom Nyugat felől széles oszlop lóg az égből a Föld felé. Mindegy itt az esőkabát. Kezdett beborulni, de az eső lába, ami nemrégen még ott lógott eltűnt. Apró piszkálások voltak. Halat nem fogtam. A pirosas tengeri nem kellett nekik, a csodálatos színe és illata ellenére sem. Nem csodálom. Kicsit ragacsos. Aztán megjött az eső. Felvettem a köpenyt. Nem volt nagy eső. Kilenc percig tartott. Semmi sem látszott a töltésen, mikor indultam haza. Végül két 4 dekás halat fogtam. Egy vörösszárnyút, és egy bodorkát. A víz nagyon magas. Valahol lentebb már átfolyik a gáton. A hídnál, van egy beton placc, amiről régebben horgásztunk. Az víz alatt van. Hazafelé menet, láttam, hogy a cigány fiatalember kinn van a Balázs-éren a két gyerekével. Vasárnap is hét körül érkeztek. Azt nem is írtam, hogy vasárnap kért tápot. Mielőtt jöttünk el, akkor fogott egy jó negyvendekás e.kárászt. Nem álltam meg érdeklődni. Eldumálom az időt. Siettem hazafelé.

Reggelre terveztem, hogy kimegyek dobálni. Nem mentem, mert sötét volt. Sőt, még most is olyan sötét van, mint a mikulásba. Esőköpenyben nem szeretek pergetni.

2022-07-08

Tegnap délután kiindultam pergetni. A vízből apasztottak egy tíz centinyit. Azért eléggé folyik. A híd előtt akkora növényzet nőtt, hogy át lehetne menni száraz lábbal (ez mondjuk túlzás). Bár gyanítom, az ernyősvirágzatú növény valami hólyaghúzó, nem ajánlatos hozzáérni. Mindenféle dolgot dobáltam, több mint egy órán át, de egy pöccintés sem volt. Búcsúzóul a hídnál még mártogattam egy gumival. Mikor kiérkezésemkor megálltam, a hídlábnál egy kilós forma süllő fordult. A faroknyél, és a farokúszó látszott. Annál a lábnál mártogattam. Eszembe jutott, hogy ezt a gumit fel lehet tenni vertikális módban is. Nem mozgattam tovább, hanem kiemeltem. Ekkor volt egy nagy csattanás, egy nagy búrványban. Természetesen hiába csináltam bármit. Azért, mikor hátal álltam, mert a partszélét tapogattam, akkor rabolt még egyet. A nagy csattanás alapján balinra gondoltam. Végiggondolva, az utóbbi években, ez az első eset, hogy pergetéskor egy hozzányúlás sem volt. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr218245521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása