appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

A 22-es márciusi ifjak

2023. augusztus 26. 14:51 - appasztorik

22.03.15.

Tegnap olyan remek idő lett, hogy  kimentünk az érre. A jó idő ellenére a felső részen jeges volt a víz. Láttunk olyan helyet, ahol lehettek halak, mert opálos volt a víz. A napos részen Bodobácsok sokasága tüsténkedik. Pedig nem meleg a föld. A másik oldalon is lementünk a hídig. Vannak részek, ahol lehetnek halak. A kicsik tutira esznek is. Most kellene olajos halnak valót fogni. A napon el lehet üldögélni. De a hal hideg. Nyálkás. Szóval. Elég volt az év végi megfázás. Néha, még most is érzem köhögéskor, hogy fáj egy kicsit.

Átmentünk az átkötőre. Ahogy, jövünk le a hídról jön szembe Andor. Felhívtam este. Semmi Gyuszikám, pedig hideg vízi locsolóval kevertem az etetőanyagot. Kis kosár, egy szem konzerv kukorica. A keresztcsatornán Lacika akkor pakolt. Megéhezett. Reggel tíztől kinn van. Nem itt kezdett, mert itt akkor egybe függő jég volt. Apró bodorkák, vörösszárnyúak, és néhány karika a zsákmány. Azok is kicsik. Lementünk a Nyugatiig. A víz szép zöldes Halmozgás nincs. A mérce 340.en.

Ma reggelre is fagyott. A terv szerint, szedek egy vedér vakondtúrást. Eléggé száraz. Addig szedek, amíg meg nem jön az eső. Ha, az ér nagyon tiszta akkor jó, ez a sötét föld. Nem riasztja a halakat. Valamelyik évben, a mellettünk lévő hangyabolyból szedtem pármarék földet. Megízesítettem és jó volt. Volt, amikor a parton feltaposott fekete réti föld porából szedtem, és az is jó volt ízesítve. Most jó porhanyós Megrostálom, és nem kell törögetni.

2022-03-15

Ebéd. Szunyóka. Autóval kiállás. 12 literes vedér, rosta, kis lapát. Indulás. Egy fiatal spori ül a nádasban. Két bot. Az úszók állásából úgy néz ki, hogy letette a csalit fenékre. A vedrében, kis üveg kukorica. 30 perce van itt, eddig semmi, - mondja. Ott is volt egy horgász, és a derékszögben megtörő rész felé int. Mikor ment el, azt mondta semmi, Mondtam, hogy a szél ott fújta össze az olajos habot. Még magas vízállásnál sem eszik ott. Nem szívesen megy be alá a hal. Mire A vedret tel szitáltuk, és raktuk be a kocsiba, a fiatalember már pakolt össze.

Megálltunk a derékszögnél, és jó darabon lesétáltunk. Láttunk halmozgásokat. Azon a részen szélcsend, és meleg volt. Az átkötőn ott volt Lacika. Úszóssal fogdosott, olyan kétdekásakat.

Fogott olyan gyermek tenyérnyit. Azt visszadobta. Próbált küszt fogni vízközt. Nem jött egy sem. Fogott vagy 20 db, 1 dekás balint. Nem erőltette, tovább a küszözést. Lementünk a beton felé. Ott ült Atilla. Azért jött ide, mert tegnap a Keletin a stégjénél hiába úsztatott kapása sem volt. Hatos spiccel horgászott, a mederben. Kicsiket fogott, és ritkábban, mint Lacika. Arra számított, hogy mederben felveszi valami nagyobb. A víz szép volt. Néhány küsz mozgás látszott, de lehetett kis balin is. Váltakozó irányú szél. A vízállás 340 cm. -.appa. fenn

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.