appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Útközben 145/2023 (08.14.) töprengés

2023. augusztus 22. 06:39 - appasztorik

(Úgy higgyétek el, hogy ezt megírtam még 14.-én, oszt elfeledém feltenni. Hát éppen itt az ideje. Na, ja! Annak is itt vóna az ideje, hogy ne több mappába írjam a dógokat. Ezért lehet a mondás? - rend a lelke mindennek).

  • Hajdanában, danában volt egy ilyen műsör a rádióban. Nem tudom melyiken. Vagy a Kossuthon, vagy a Petőfin, de inkább az utóbbin. Nem vót még, ekkora választék, az adók közt. Egyébként meg teljesen mindegy.
  • Az autóvezetés közben az ember figyeli az utat, és a többi közlekedőt. Tudom nincs ebben semmi különleges. Ez hozzátartozik a vezetéshez. E közben kritikus szemmel nézzük, hogy mit csinál a többi közlekedő.
  • A kerékpárosok az a kaszt, amelyik bármit megtehet. Jobb helyeken külön sávjuk van a járdán. Arra a sávra aztán ne tévedjen gyalogos, mert beszólnak. Mondjuk jogosan, de lehetne udvariasan is. Azt figyeltem meg, hogy amikor siet a kerékpáros, akkor áttér a gyalogossávba, és csenget veszettül, hogy Ő menne, de feltartjuk.
  • Nyíregyen beállok a zebra (gyalogátkelőhely) tömegébe. Megyek át, mert ott parkolok a mélygarázsban. Elől egy kerékpáros fiatalember van. Egyszer-csak, a tilos jelzés ellenére villámrajtot vesz, és átzúg a Korzó felé. Megállapítom magamban: hiába no, bennszülött. Tudja, hogy szabadjelzést kapunk. Hát nem kaptunk. A keresztirányú forgalmat engedték el. Hallottam, de nem tudom, hogy igaz e, hogy ezt a kereszteződést kamera figyeli. És mi van, ha figyeli. Egy biciklizéshez öltözött, sisakos fiatalembert láthat, aki visszanézi a felvételt.
  • Előtte személygépkocsival jöttem be. Meg kell hagyni, az autósok közt is vannak furcsák. Cserkesz belterületén haladunk. A forgalom nagynak mondható, a szembe sávban is. Az előttem lévő kocsi olyan 50-55 kilométeres sebességgel halad. Az jó. AGPS szerint az belefér az 50-be. Mögöttem jönnek ketten. A baloldali tükrömben megjelenik egy fekete autó és a mind a négyünket megelőzi. Sikeresen befér a szembeforgalom ellenére. Még azt sem mondhatom, hogy a szembejövőknek lassítaniuk kellett volna. A sikeres manőver után nem lassít. Bizonyára sietős dolga van. Poroszkálunk Nyíregy felé. A forgalom egyre nagyobb. Olyan 50 méterrel előttem ott megy a fekete autó. Menne Ő, de nem tud előzni, gyakran nyomja a féket, mert sokan jönnek szembe. Közben a körforgalmakban többen kisorolnak. Az utolsó előtti körforgalomnál kettővel van előttem. Nagyon menne pedig. Gyorsít, majd világit a féklámpája. Ezt játssza folyamatosan. Ű dóga, - állapítom meg magamban, nagyon bölcsen. A felüljárónál, a szokásos belassulás. Elérjük a Vasgyár utcai kereszteződést. A fekete autó eggyel áll előttem, a mellettem lévő sávban. Felötlik bennem. Vajon mennyi üzemanyagot gyorsítgatott el? Megjegyzem, nem egy nagyvérű, nagy fekete autóról beszélek.
  • Aztán említsem meg az e-rollereseket. Nem semmi egy társaság. Ezt is aznap láttam, Nyíregyen. A kislány elől áll, és fogja a kormányt. A fiú mögötte áll, és szorosan átöleli a leányka derekát. Nem irigykedek. Felötlik bennem. Vajon szabályos ez? Aztán rájövök, hogy igen. Nincs erre a közlekedési eszközre semmiféle előírás. Cikáznak a járdán a gyalogosok közt. Nincs irányjelzés. Némelyik hátulján időnként világít egy piros, vagy sárgalámpa. Azt feltételezem, ez a fékezést jelzi. Hogy miért nincs ezekre jogszabály? Akkumulátoros. Az most a trendi. Majd kialakul, és akkor leírják, hogy így kell ezzel közlekedni. Ezzel kapcsolatban pesszimista vagyok. Ahogy közlekednek az káosz. Abból nem lehet jogszabályt írni. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9818198399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása