appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

A PR (pletykák röviden) 80/2023 (04.28.) töprengés

2023. április 28. 06:42 - appasztorik

  • Most megláthatjátok, miért szeret az USA háborúzni. Az nekik jó. Nem volt ez másképpen a II. VH idején sem. A háború alatt, és az azt követő években is, az amerikai gazdasági élet fellendülése következett be. A miértre, egyszerű a válasz. Az ország területén nincs háború. Összefogás alakul ki az emberek között, a világ ellen. A fegyvergyártás fellendül, ami húzza magával a kiszolgáló ipart is. A fegyver eladások jó pénzt hoznak. Az emberek több pénzhez jutnak, és költekeznek. A háború után, ott van egy sor romokban heverő ország, ami segítségre szorul. Az USA segít. Kölcsönt ad, és részt vesz az újjá építésben. Ez azt jelenti, hogy visszaszedi a kölcsönadott pénzt. Ezért indít, mondhatni lépten-nyomon háborút az USA. Gondoljatok Obama elnökre. Azzal kezdte elnökségét, hogy Béke Nobel díjat kapott. Azzal indokolták, hogy az USA elnökeként, megteremtheti a világbékét. Nyolcévig volt elnök. Ez idő alatt, egyetlen nap sem volt, hogy az USA ne állt volna hadban valakivel. Erről, ennyit. A II. VH alatti, és utáni gazdasági megerősödés következtében, a péer szakma is fellendült. Így aztán, 1948-ban megalakult az első, Amerikai Egyesült Államokat lefedő Public Relations Szövetség (PRSA). Hivatalos lapja, a Public Relations Journál, ami egyébként 1944 óta jelenik meg. Erről jut eszembe. Mindég elfelejtettem közbevetni. A tanárunk azt mondta a public relations kiejtéssel kapcsolatban, pablik rilésön.
  • Az ötvenes években, az USA szinte minden jelentősnek mondható vállalatánál működött pr-részleg. Mikor az Alkaloidát megvette az ICN, akkor itt még pr vezérigazgató helyettes is volt. A gyárudvart, és az üzemeket táblákkal rakták tele. Volt annyi tacepao, vagy még több is, mint a szocializmus alapjainak lerakása korszakában. Ebédközben a gyári étteremben szólt a zene, és az ICN eredményeit ismertették a dolgozókkal. Persze ez is szemfényvesztés volt. Trükköztek a tőzsdén, hogy az ICN részvények felszökjenek. Egy ideig működött is ez a dolog, de végül kipukkant a lufi. A gyár eladásra került. Megvette az indiai, Mumbai székhelyű multinacionális Sun Pharma, amelynek jól jött egy európai gyógyszergyár, ami FDA által auditált. Felvette újra, Eszenyi Tibi engedélyével, a jól csengő Alkaloida nevet.
  • Azt gondolom a befektetők kezdték megunni, ezt a játékot, hogy sok pénzt adnak ki arra, hogy a cégek piár tevékenységet végző részei működjenek. Magas fizetés, sok reklám (hirdetés, szóróanyag). Ennek következtében a pr szakma jelentősége, a hatvanas évek közepén háttérbe szorult. Ez egy átmeneti időszak volt. A piár szakértők el tudták adni magukat is. A másik ok, hogy a befektetők belátták, hogy több termék adható el, ha megvezetik, az embereket. A piár visszanyerte régi rangját. Továbbá, még azért is vált szükségessé a pr visszatérése, mert a közvéleményt befolyásoló társadalmi mozgalmak, csoportok bizalmatlanná, sőt kimondottan ellenségessé tették az embereket a multinacionális nagyvállalatokkal, és iparágakkal szemben. Gondolok itt a vadzöld mozgalmakra. Jegyzem meg, ők is a pr módszereit használták. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr8818112596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása