appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Pergetés, és vízügyi munkák

2021. május 24. 05:33 - appasztorik

Ezt, 2020. okt. 8.-án, egy nem is olyan szép csütörtöki napon írtam. Kedden kimentem az átkötő csatornára. A zsilip felé vezetőúton, a kátyúkat betöltötték agyagba kevert bazalttal. Azt mondta egy ott dolgozó ember, azon ment be a lánctalpas. Azért volt erre szükség, hogy az amúgy is rossz utat, ne rontsa tovább a munkagép. Az útszélén a fákat megpocsékolták. Levágdosták az ágakat. Nem tudom ez, a miatt volt e. Tedej előtt, és után is, az útszélén szintúgy összebarmolták a fákat, pedig ott nem járnak ekkora gépek.  Amúgy érdekes dolog volt, látványilag is ez a masina. Egy iszonytató nagy lánctalpas gép (60 tonnás), 8 méteres lemezeket ütött le a mederbe, a Keleti felőli oldalon. Kérdem: a Nyugati felőlit oldalt is megcsinálják? Nem. Itt azért ütik be a szádlemezeket, mert az eső hatására a töltés hosszanti irányban megrepedt. Félnek, hogy a további eső hatására, a gát átszakadhat. Beláttam, ha ott emberek vannak, és rájuk zúdul 3,5 méter víz az valószínűleg halállal végződik. Elégedetlen volt az úr, hogy lassan megy a munka. Kérdeztem, - órabérbe csinálják? Azt mondta, egy összegért csinálják. Egy másik helyen is szükség lenne a gépre. A másik cégnek is sürgős lenne, hogy haladjanak. Ha, ez a fal elkészül, akkor áttelepülnek oda, és majd visszajönnek, ha a lemezt ki kell szedni. Kérdeztem, - mennyiért csinálnak ilyesmit? Azt mondta. Ezt nem tudja, de a Berettyónál Mészáros embere akkora összeget mondott, amit elképzelni sem lehet. Nem firtattam a dolgot. Elmentem pergetni. A keresztgátról dobálva, megint volt két rávágás, de nem akadt. Onnan visszamentem a kocsihoz, mert kezdett cseperegni az eső. Később kisütött a nap. Újra kezdtem a dobálást. Gumihalra volt két rárontás. A sulyomból indult, és rohant is vissza. Egyik sem akadt. Egy elég nagy, és hosszú helyen dobálva, sorozta, a gumit. Volt, hogy háromszor ütött oda, de többnyire csak kétszer. Úgy kísérés közben. Gondoltam sügérre, de az is lehet, hogy törpék voltak. Még az is lehet, hogy egyik törpe a másik után. Lementem a Nyugíti felőli betonig, de semmi sem történt. A túloldalon volt rablás. A saját oldalamon dobtam hosszan, de érdeklődés nélkül maradt. Visszabattyogtam. A nagy gép akkor jött át, azon a hídon, ami egyben a zsilip is. Azt mondta a mérnök, hogy a gém átér ugyan, de nem biztos, hogy le tudja verni a lemezt. Leengedett gémmel romlik a hatásfok. Gyorsan elbúcsúztam. Amíg ez ott átfordul, Én nem rostokolok ott az útszélén. Másnap láttam, hogy kikanyarodás közben a lánctalp, jól feltépte az utat. A dobi út mentén van egy, olyan buszforduló féle. Ott álltak hatalmas platós kamionok. Cégjelzés, meg minden. Azon kezdtem el gondolkodni, hogy egy ilyen hatalmas kamion milyen súlyú lehet. Szétszedik a 60 tonnás monstrumot. Leszedik a gémet, de akkor is meghaladja a híd 20 tonnás teherbírását. Mesélik, hogy egyszer a szállító jármű vezetője mondta, nem megy át, mert súlykorlátozás van. Leszerelték a táblát, és mondták: mehet, már nincs súlykorlátozó tábla. Ez a két híd, látszólag, elég ramaty állapotban van. Értem alatta a 3631 számú Tiszavasvári-Tiszadob útit, és a 36-os főút hídját. Mindkettő vasbeton vonókábeles ívhíd. Meg kell mondanom a 36-os híd kábelei erősen erodáltak. Azt mondják a felújításoknak köszönhetően biztonságosak. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9816570082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása