appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Még mindég a Tesla

2021. február 03. 09:52 - appasztorik

11/2021 (02.03) Töprengés

  • Említettem, ért a hírveréshez. No, nem Tesla. Ő már halott. Muskra gondoltam. Nem vallotta be, hogy nem tudott fizetni. Így jelent meg a cikk: Banális ok miatt állt le a német Tesla-gyár építése. Berlin mellett épít egy Gigafactory nevű gyárat. Gigamániás az ürge, máshol is épített már ilyet, a berlini a 4-es számú. Az építkezéssel le kellett állnia. A szolgáltató elzárta a vizet. Többször is figyelmeztették, hogy hátraléka van, de Musk cége nem foglalkozott vele. Németországban nincs kivétel. Aki nem fizet, annál a számla lejárta után 14 nappal lekapcsolják a szolgáltatást. Azt gondolom, ha tudott volna fizetni, akkor fizetett volna. Nem mondom, hogy nincs pénze, de akkor meg alkalmatlan embereket alkalmaz, akik miatt rosszfénybe kerül. A Berlinben gyártatja az európai változatát a Model Y-nak.
  • A gyár építését megelőzően is voltak problémák. Túl sok vizet akartak évente felhasználni. A megváltoztatott terveken évi 1,4 millió köbméterre csökkentették a vízfogyasztást. Úgy tervezték, ez év júliusában indul a gyártás.
  • Miért nem jött ide a giga gyárával. Mi adtunk volna Neki bármennyi vizet. Előkészített területet. Elektromos autóhoz, elektromos vasutat biztosítottunk volna. Olcsó, de minőségi munkaerőt. Hatalmas adókedvezményt. Mit akart még ez az ember? Ha kicsit akarta volna, akkor az építkezéskor nem kérünk vízdíjat. Hagy boldoguljon az a szegény vállalkozó. Miránk senki se mondja, hogy nem segítjük a vállalkozásokat. Jó! Azok a vállalkozások, akik nem csókosak. De azok nem számítanak! Aki, nincs velünk, az nincs. (Orbán-Kövér 1993).
  • Van Neki Sanghajban egy Gigafactory 3 nevű gyára. Az 1-es, és a 2-es gyárról nem szól a fáma. Akkor még dőlt a lé. Egy évnél rövidebb idő alatt épült fel a gyár, és évi 150 ezer darabos kapacitással kezdte meg a termelést. A 4-es gyárral, úgy vélem, az Uniót akarja elárasztani az autóival. Ha, Engem kérdeztek, akkor Én nem engedtem volna Neki autógyárat létesíteni az Unióban.
  • Mondjak még valami jót. A tervek szerint Berlinben gyártják majd az új akkumulátorcellákat is. Meg ne lepődjetek. Ez az új akkumulátor, hatalmas újdonság lesz. A kabaré jelenet jut eszembe: „állítólag”. Követhetetlen hányadik csodálatos újdonságát jelentette be Musk. Itt még dátumot is mondott megint (legkorábban 2025-re), ami azért nem mostanság lesz, de ez egy ilyen ígérgetős ember. Négy év alatt majd kitalálja, - miért nem sikerült a csodaakku.
  • Legyünk optimisták. Pontosítok. Legyetek optimisták, mert Én nem hiszek ennek az elektromos autóval. Hogy is mondjam csak, hogy ne legyen sértő? Nem mondhatom, hogy szélhámoskodó embernek. Megvan. Kereskedő. Ez így fair. Nem hiszek, ennek az elektromos autóval kereskedő embernek. Na, akkor a ráadás, vagyis még egy jó hír. Ha elkészül a csodaakku. Most ugye úgy tudjuk. Jó, ez túlzás. Nem tudjuk, csak Musk bejelentése alapján reméljük, hogy elkészül. Akkor azt nagyon fogjuk szeretni. Ha nem készül el? - akkor 2030-ra, még szuperebb akkut ígér majd. Gondoljatok bele, - az mi mindent fog tudni? Ismertetem Veletek a 2025-re elkészülő akkumulátor jellemzőit. Figyu. Az akkumulátor energiasűrűsége, ahogy mondva lett, nyolcszorosa lesz a jelenlegi lítium-ion egységekének. Ugyanakkora táv megtételéhez, nyolcadnyi akkumulátor is elég lehet. A „lehet”-et nem nagyon tudom értelmezni. Mintha zavar lenne az elején tapasztalható, nagymértékű magabiztosságában. Most ott tartunk, hogy vagy olyan lesz, - vagy nem? Annyiban lehetünk biztosak, hogy 2025-ben fognak akkumulátorokat gyártani. Azt hiszem, ezt az emberek többsége Musk nélkül is sejtette. Nem is az akkuk nagyságával volt a gond, hanem azzal, hogy a 300 km hatótávolság kevés. Persze, az akku nagysága is számít. Nem mindegy mekkora tömeget kell hurcolnia, az autónak. A következőből erre is kapunk választ. Nem köntörfalazva. Megint, egy látszat magabiztossággal indít az ürge. A töltési idő töredékére csökken, 15 perces töltéssel, - és itt picit sérül a magabiztosság, - „akár” 800 kilométert tehetünk meg egyhuzamban. Ami pedig az élettartamot illeti, az új technológia akár 30 éven át képes megőrizni eredeti kapacitásának 90 százalékát. Jól hangzik ugye? Nos, az élettartammal kapcsolatos bejelentésre, hiába tette be az „akár” szócskát, csak kimondom: szélhámosság. Ilyesmit mondani olyan dologról, aminek nincs működő példánya, próba darabja, nyugodtan mondhatom, böszmeség kijelenteni. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr3916414244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása