appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Katona dolog

2019. szeptember 07. 08:23 - appasztorik

(az igazság odaát van)

Az alcímben szereplő kitétel, amennyiben igaz, akkor csak át kell menni a túloldalra. No, nem úgy, hogy az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalára. Így aztán nem is tudjuk, - hol van az odaát? Miért jöttem elő ezzel a régi történettel? Nosztalgiázok. nem ezzel a közel kéthetes történettel (2019.08.26). Ennek kapcsán, egy 36 évvel ezelőtti esemény jutott eszembe. A dolgok elismerése, beismerése kísértetiesen hasonlít egymásra. Igazából, én hat órakor kapcsoltam be a rádiót. Akkor már úgy mondták, hogy Székesfehérvár közelében, a 64-es kilométernél, az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalán, hat jármű ütközött össze. A balesetben katonai jármű is van. Talán már mondták, hogy egy ember meghalt. Zsuzsa hajnaltól tevékenykedett, és zsinnyegtette a rádiót. Az első híradásban, még csak hat gépjármű balesetéről volt szó. A reggeli világosság hozta meg a hírekben az igazságot. Katonai konvoj baleset történt. Kiderült tehát, hogy polgári gépjármű nem is volt a balesetben. Azt gondolom, hogy szerencsére. Nem tudom milyen járművek voltak jelen. Zsuzsában felmerült a kérdés, - hogy történhetett? Elmeséltem Neki a következőt. Annak idején, úgy 1980 körül, mikor tartalékos katonai szolgálatra, továbbképzésre, gyakorta viszegettek be, akkor Mi is konvojban közlekedtünk. Nem igen árulok el ezzel hadititkot. Egy ilyen Nyíregyi továbbképzésen történt, hogy Nagykálló felől mentünk vissza a laktanyába. Katonai menet oszlopban. Egyszer-csak a közlekedés miatt meg kellett állni. Hatalmas fémes csattanást hallottunk. Nézelődünk, hogy mégis, - mi történhetett? Kiderült, hogy az egyik VS FUG úgy állt meg, hogy igénybe vette, az előtte haladó FUG-nak a hátulját. kiderült, hogy nem volt jó a féke. Elindultak vele. Úgy sem kell hirtelen megállni. Hát kellet, és mint láthattuk sikerült is. A két jókora, 6.2 tonnás fémtömeg elég ijesztő hangot adott. A parancsnokok úgy döntöttek, ezt a pár kilométert megteheti a harcjármű. E kis malőr után további koccanás nélkül értünk be a laktanyába. Nem kellett hirtelen megállni. Nem tudni, a napokban történt balesetnek mi volt az oka? Nemigen ilyesmi, mint amit elmeséltem. Mostanság, rendre hallhatjuk a híradásokban, hogy százmilliárdokat fordítunk a hadsereg fejlesztésére.  Az említett koccanással kapcsolatban jegyzem meg. A FUG ismerős volt számomra a határőrségtől. ABV szakaszban szolgáltam. Ott volt hadrendbe állítva ilyen masina. A VS FUG vegyi- és sugár felderítő úszó gépkocsi. A hatvanas évek elején fejlesztették ki. 2300 darabot gyártott belőle a Magyar Vagon - és Gépgyár, 1963-1969 között. Ezek nem mind kishazánkban teljesítettek szolgálatot. A Varsói szerződés tagjai közül, az NDK, Csehszlovákia, és Lengyelország is alkalmazta. Ahogy most a NATO, akkor a Varsói Szerződés Szervezete is szorgalmazta a hadseregek erősítését. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr5515049076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása