- Miért csak most szólok? Tegnap jöttem rá, méghozzá véletlenül. A történet nagyon egyszerű. Úri kedvem úgy tartotta, hogy szombat délelőtt lévén elmegyek vásárolni. Igaz 10 óra körül nagy tömeg van. Szó szerint társadalmi érintkezés van a boltban. Ebbe nagymértékben besegít az áruházban lévő raklapos, áru elhelyezés. Több helyen a raklap, és a gondola között alig fér el a bevásárlókocsi. Mit mondjak? Már megszoktuk. Mindenki optimista, - miért kellene onnan menekülni? Ez a hamis biztonságérzet is becsapás. Jegyzem meg, jártunk úgy, hogy a hűtőkben akkor leltároztak, amikor a legnagyobb tömeg volt. A hűtők ajtaja kifelé nyílik. Oldalról raklapok. Hátulról 4-5 kocsi toszigálna Minket előrébb. A leltározást vezető hölgy észleli a zavart. Azt mondja pillanat türelmet! Visszafordulásra nincs mód. 10 másodperc múlva úgy értékeltük a helyzetet, - a pillanat letelt. A hűtő peremén álló kislány hátához nyomtuk az ajtót, és elmentünk (nemcsak Mi). Hallottuk, a megjegyzést: várj egy kicsit! – a vevő türelmetlen.
- Ezen a szép szombati napon egész jól indult a dolog. Elkaptam az utolsó pulyka májat. Itt jegyzem meg. És ez szintén csalás. Sokszor jártam úgy, hogy a kiadványban szereplő áru, az akció végéig nem jött meg az áruházba. Ezeket elfelejti az ember. Szóval optimista voltam. Megindulok az akciós tej felé. Látom a tej halom előtt a 279 Ft táblát. Nézem a tájékoztatót, ami a PENNY kiadványa. Látom 269 Ft. Kérdem az ott tevékenykedő dolgozót. Hol találom az akciós tejet? A tőlünk 2 méterre lévő dobozokra mutat. Ott! Ellenvetem, de azon egy 279 Ft van feltüntetve. Az, az! Elraktam a kocsiba négyet, és elindultam a pénztár felé. Sikerült be állnom a legrövidebb sorba. Eddig a siker történet.
- Az árukat leolvastatja a gépállattal a hölgy. Megkérdeztem: a gépben, 269 forint a tej. Ránéz a blokkra, - nem! Mutatom a kiadványt. Megkérdi: nem vonta le hátul? Blokkra pillantva azt mondja nem. Ez a kupakos, vagy a sima dobozos? – kérdi. Mutatom a dobozt, - ez sima. Beszól a mikrofonjába. Azt mondja a tej 279, az újságban rosszul van nyomtatva. Ezen felháborodom. Ezek szerint kinyomtatnak valamit, - aztán annyiért adjátok, amennyiért akarjátok? Tudom, nem Ő tehet róla. Mögöttem egyre hosszabb lesz a sor. Elköszönök, de háborgok az Én lelkemben.
- Itt van egy multinacionális cég, ami ezek szerint azt csinál, amit akar. Részemről azt sem tartom helyesnek, hogy a multiknak nem kell betartani a munka, - és tűzvédelmi előírásokat. Ez az állam dolga, mint az is, hogy mekkora adókedvezményeket ad nekik.
- Nem foghatjuk a véletlenre. Valaki összeállítja a kiadványt. A főnöke megnézi. Valaki, összeállítja a tájékoztatót a boltoknak. Miből gondolom? Többször láttam, hogy színes képet nézegettek, amikor a polcra rakták az árut. Ebből következik, hogy minden meg van tervezve. Az is, hogy mi lesz, ami meg sem érkezik a boltokba. A tejjel ezt nem tehették meg, hiszen sok van. Ehhez az ár csökkentett tábla képe nem érkezett meg. Nagyon ügyes.
- Konklúzió. Óvakodjatok a PENNY újságban található kedvezményes áraktól. Nézzetek utána, tényleg úgy van e? Az sem lepne meg a ha, a többi nagy áruházlánc is eljátszaná ezeket a trükköket. -.appa.