Itt egy kis elővetés következik, ami igazából utóirat. Ennek a posztnak a tegnapi előtt kellett volna megjelennie. Csakhogy Én, egy horgászos írást tettem fel. Tegnap meg, nagy lendülettel feltettem az előtte való napon megírt töprengést. Tehát ennek az írásnak az elolvasása után olvassátok el a tegnapit. Ezek után, így már értelmezhetőbb a tegnapi poszt. Most következi az, hogy - Magyarkodjunk!
- Na, nem úgy gondoltam, hogy hőzöngjünk, ahogy szokásos. Mi magyarok! Mi kimaradunk a gazdasági hidegháborúból. Semlegesek maradunk. Ez annyiban igaz, hogy gazdasági szempontból teljesen jelentéktelenek vagyunk. A magyar nyelvre, és oktatásra gondoltam.
- Rendszeresen bírálják a magyar oktatást. Nem is ok nélkül. Kétségtelenül igencsak súlyos hiányosságokkal küszködik. Ez derül ki, különböző nemzetközi felmérésekből is. Itt a szegény végeken nagyon sok a funkcionális analfabéta. Ez nagyon érdekes emberi hiányosság. A múltkor jöttem rá, mikor a palack visszaváltó automatánál segítettem. Nézi erősen a képernyőt. Szuggerálja, bűvöli erősen, hogy valami jelentést kisilabizáljon az előtte megjelent betűkből. Elmondom neki, mi van odaírva. Aztán úgy, hogy Ő is értse. Ereggy be a bótba. Mond meg, hogy megtelt a tartály.
- A magyar nyelvről jut eszembe. Arról meg Orbán Viktor. Azt mondta, hogy a Habsburg elnyomás volt hazánk, legrosszabb időszaka. Nem tudom megfigyeltétek e? – a jogászok nagyon ismerik a magyar történelmet. Jó! – igazatok van. A világtörténelmet is. A politikusok meg minden egyebet is. Nem lehet nekik olyat mondani, amihez nem értenek jobban, mint bárki más. Vele ellentétben, Én azt mondom. Igazából a Habsburg-korszakra tehető Magyarország fénykora.
- Úgy tanították, hogy Mária Terézia felvilágosult abszolutizmusából adódóan, a központosító törekvések politikai, gazdasági, ipari és a közegészségügy terén jelentkeztek. Természetes, hogy az oktatásügyre is hatással voltak. Mária Terézia és II. József uralkodása alatt került ki az oktatás irányítása, a különböző egyházak kezéből. Ekkor került a magyar közoktatás egységes, úgymond „világi” irányítás alá. Később ezt úgy mondták, hogy állami irányítás alá. Most V. Viktor irányítása alatt erős tendencia van arra, hogy a tankerületeken keresztül, állami irányítású egyházi iskolák oktassák a mai gyerekeket.
- A felvilágosult abszolutista elképzelés az volt, miszerint az oktatás, valamint az ismeretek terjesztése az államnak is érdeke. Azért azt tudni kell, hogy mindezt nem szívjóságból tették. Nem az a cél vezette őket, hogy jót tegyenek a magyarokkal. Az egységes, és mindenkire vonatkozó oktatás által lehetett legkönnyebben biztosítani, hogy a meglévő rendi társadalmi viszonyok fennmaradjanak. E célnak az érdekében készült el, a tanügyi reform.
- Zárszóként a minden tudásról. Nemrégiben BB (Bunkó Bujusz) osztotta az észt az országgyűlésben. Mi magyarok, az életet ünnepeljük nem a halált. Ezt nem vették komolyan, ettől a bölcs embertől. Mire alapozom? Mondja tegnap a rádió, hogy a szabadságharc 175. évfordulóját fogjuk ünnepelni. Hát hajjátok? - ez bukás volt. Részemről semmiképpen sem tekinteném az élet ünneplésének. -.appa.