appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Heti horgász beszámoló

2024. szeptember 03. 07:54 - appasztorik

Tavaly július

Azt írtam már, hogy szombat vasárnap betliztünk. Szombaton jött a cigánycsapat, akik mondták, hogy a hortobágyin sem lehet halat fogni, mert kicsi a víz. Karcsi azt mondja, hogy ott mindég lehet halat fogni. Szombaton kinn voltak az unokával a Balázs-éren. Közel két óra alatt kapásuk sem volt. Átmentek a hortobágyira. Kb. 40 e.kárászt fogtak. Az mondja, nem is tudja, miért nem eszi meg, az onnan fogott halat. Pedig most, valamilyen módon, a hortobágyi felől táplálják meg a Balázs-eret. Akkor ide is feljön a gyári szennyvíz, ezt meg, megeszem. Bosszankodott egy kicsit. Azt mondja alighogy leültek, csörtetés hallatszik a hatalmas gazból. Megjelent egy cigány, hogy aggyon mán párszál gilisztát. Mondta, hogy nem ad. Kevés van. Akkor aggyon csontit. Na, azt megfelezte vele, de közben oktatta a csávót, hogy miért jártok csali nélkül horgászni. Majdcsak megsértődött. Ezt Én is megfigyeltem. Nagyon önérzetesek tudnak lenni. Van neki csalija, csak kukoricát hozott. Mentem kedden a Nyugatira. Tényleg felduzzasztották a vizet. Akkora víz van, hogy a déli ágon a part is víz alákerülhetett. Panaszkodtam, hogy az északi ágon nem kaszálták le a partot. Most lekaszálták mind a két partot a hídig. Attól lejjebb nem szokták. Onnantól dzsumbuj, és uralkodik az entrópia.

De, mit fogtam? A fídert metód kosárral szereltem. Úgy állítottam be, hogy 20 centi csúszás után ütközzön. Ezzel a szereléssel, az ég egy adta világon semmit sem fogtam. Az ötös bolót karcsú úszóval szereltem, hogy jól lássam az emelős dévér kapásokat. Hát ilyen nem volt. Fogtam egy 37 dekás e.kárászt. Két bodorkát, ami 18 deka volt. Egy bevágáskor meg sem moccant a szerelék. Idegalapon megrángatom. Erre megnyekken a fék, és indul a nádba. Egy szál, még be is hajlik a víz felé. Én rángattam meg, mert a szél ráfújta a damilt. Kétszer fordítottam ki. Aztán megszelídült és előttem körözgetett. A bot szépen kifárasztotta. Megszákoltam, a 92 dekás pontyot. Természetesen méret alatti volt, Felvitték a méretet 35 centire, ez meg 32,5 cm volt. Másnap kimentem és kitakarítottam a nádast. A hosszan bedőlőt nem értem el, akárhogy gebeszkedtem. A hídnál, csak egy nagy balint láttam. A víz kicsit opálosabb volt, mint amikor a sok balin ott duhajkodott. Csütörtökön (20.-án) kimentem reggel. Eltötymörögtem az időt. Hatkor indultam. Természetesen az órát itthon hagytam. Rossz jel, de a telefonon van óra. Mikor kipakolok, akkor jöttem rá, hogy nem vittem magammal a pelleteket, bojlikat. Vissza a kocsihoz, úgy is kell horogkivevő is. A kocsiban sincs. A múltkor pakolgattam, és felvittem a lakásba. Ott is maradt. Idevezet a rend mánia. A horogkivevőnek kialakított csipesz a stégen volt egy vedérben. Ez megnyugtatott, és szükség is volt rá. Törpét akartam fogni, mert azt mondtam Annamáriának, hogy fél kila, törpe színhúst viszek Neki. Azt mondta, nagyon jó hamburgert tud csinálni. Erre a kijelentésére ígértem meg, hogy csinálja akkor törpéből, mert a másmilyen burgereket nem eszem meg. Természetesen a gilisztás dobozt is otthon hagytam. Reggel, mikor pakoltam, megcsodáltam az amurokat. Olyan 50-60 centisek voltak. A mederben szépen turkáltak (vélhetőleg pontyok és e.kárászok), akkor úsztattam a túlparti mederesést. Nem etettem, de így is jött egy 2 dekás körüli bodri. Volt egy amur, ami megközelített olyan 6 méterre. Lehet, hogy egy ilyen elkapta a süllyedő kukoricámat. Egyre gyorsuló elvivős kapásom volt. Vártam, mert fogtam így küszt. No, bevágok. Mielőtt megcselekedtem volna, az egész botot megrántotta a kezemben. Nem nagy dolog, mert ugye, erő szorozva, erőkarja. A bevágásom nem ült. A 14-es horoggal, és a 16-os előkével, amúgy is esélytelen voltam. Nyolc harmincháromkor olyan irtózatos hőség volt, hogy még a szúnyogok is békén hagytak. Nem győztem a vizet kortyolgatni. 9 után kár volt maradnom. Onnantól, pár törpén kívül csak küszük jöttek. Kitartottam 10-ig. A szerelést és a mérlegelést a parton árnyékban csináltam. Az egész tűrhető volt. Nem semmi mutatvány volt, ahogy a keskeny pallón, az ötös bolóval kibalettoztam a nádasból a töltésre. 3 e.kárászt fogtam, ami 1 kg volt. A fíderrel fogtam, egy 70 dekásat. Pellet híján a horogra tettem egy szem csemegekukoricát. A csali tüskére egy kis sárga hungarocellt. Az ütközőt úgy állítottam be, hogy 5 centi csúszás után, akadjon a stoppernél. Jól látszottak a kapások, de nem akadtak meg. Lehet növelnem kellett volna a csúszási távolságot. 9 törpét fogtam, ami 42 deka lett. A 13 vegyes keszeg állomány szintén 42 deka volt.  -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7618483509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása