appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

-’23.06.03-04. horgászat

2024. augusztus 05. 06:45 - appasztorik

Egész héten nem mentem ki. Akartam pedig a polgári hídhoz. Előtte gereblyével szedtem volna a hínárból, aztán pecáztam volna egy kicsit. Nem vitt rá a lélek. Olyan meleg volt, hogy nem mentem. Kimentem megnézni, - mi van a Balázs-éren. Botot sem vittem. Gyuszival találkoztam. Ment haza gereblyét készíteni. A szákja beesett a vízbe. Nem igazán evett a hal. Persze a kitartóak, azok fogtak. A kárászok is visszamentek a sodrásba, hiába üldözték el onnan az elítéltek. Szombaton, mikor kimentünk, a fiatal cigány ember volt ott a négy gyerekkel. Volt egészen szép kárászuk. Az látszott, hogy Gyula megtalálhatta a szákot (később kiderült, hogy nem találta meg), miközben rengeteg dzsuvát kirakott a partra. Mi feljebb mentünk. Oda ahol már többször horgásztunk. Nagyon benőtte a hínár. Attila fogott egy bodorkát. Nekem a kis veglerrel kapásom sem volt. Mikor a család elment, akkor Én átmentem oda. Fogtam egy szép kárászt. Kérdeztem Attilát, - nem jössz át? Minek? – Én már nem betlizek. Vittem pelletet, és kevés etetőanyagot és horgásztam. Zárásra, Attila fogott még egy e.kárászt. A két hala 24 deka volt. Én 14 halat fogtam, ami 75 deka volt. A két legkisebb, együtt volt 3 deka.

Vasárnap vittünk gereblyét, és 5 méteres száknyelet, hogy lehalásszam a hínárt. Az első helyen nem ült senki. Odatelepedtünk. Akkor jött kifelé Marian, és Pista. Nyomukban a házaspár, ismerősük. Mondták, hogy egész hátul voltak. Elhozni való hal nincs. Karcsi bácsi viszont olyan negyvendekásokat fogdos. Hátul, ahol voltak, több csapat is próbálkozott. Hamar megunták a kapástalanságot. Kis idő múlva jött Karcsi. Mondta, hogy nem volt 40 dekás egy sem. 12 kárászt fogott, de odaadta Lacinak. Nem az unokájával volt. Beteg lett a kissrác, még az öccse is. Megegyeztek a szülőkkel, hogy párnapig nem viszik hozzájuk az unokát. Egy idő múlva jött Laci is. Ő nyolc kárászt fogott. Még meg is kell pucolni. Ezzel már meg is lesz a halászlének való. Kihagytam, hogy elmenetem a másik helyre és kiszedtem egy csomó hínárt, meg sulymot. Fogdostuk a halakat. Attila egy kis kárászt fogott csak, a többi keszegféle volt. Összesen hét olyan halat fogtunk, ami jászra hasonlított. De, mit keresnek azok itt a mocsárban. Kimondottan folyóvízi hal. Gyerekkoromban a Ronyván fogdostunk. Ott ahol a paducokat, domolykókat, és a szilvaorrú keszegeket. Valami csoda keresztezett valami lehet. A lényeg, Attila 9 hala 53 deka lett. Én megint fogtam apróságokat is. Voltak kis kárászok, és keszegek is. A 29 halam 1,51 kg volt. Ennyi a történet. Holnaptól jön az eső, a net szerint. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7518460353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása