- A Mi házunk, egy régi ház. Ennek megfelelően a lakók, még beszélnek egymással. Ha van, valami hírünk megosztjuk egymással.
- Újságolom a szomszédasszonynak, amit megtudtam. Mondja Ők is beszéltek a Telekommal. Azt mondták. Csak itt a mi házunkban nincs telefon, meg net, mert az egyik áramelosztó megsérült. Neki ment egy autó. Tényleg ott a Titász kocsija. Holnap helyre áll a szolgáltatás.
- Másnap hívom, a 1414-et. Dolgoznak a hiba elhárításán. Egyelőre az egész házban nincs szolgáltatás. Ez hazugság volt. Mi olyan régimódiak vagyunk, hogy még a szomszéd lépcsőház lakóival is beszélünk. Így tudtuk, a mellettünk lévő két lépcsőházban, már előtte valónap volt szolgáltatás. Csak nálunk, a középső lépcsőházban szünetelt.
- Gondolom, Telekom munkatársai nincsenek megfelelő információkkal ellátva ahhoz, hogy az érdeklődőket tájékoztassák. Így aztán kénytelen valamit mondani, vagyis hazudni.
- A múlt hónapban megreklamáltam, hogy adjanak engedményt. Nem jár, mert a hiba bejelentést követő 72 órán belül helyre lett állítva a szolgáltatás. Mondtam, hogy nem Én jelentetem be a hibát, hanem a szolgáltató. Az mindegy. Mit lehet erre mondani? Miközben, csinálták, amit csináltak (vagy nem), jött SMS, hogy helyre állt a szolgáltatás. Aztán kisidő múlva, hogy hiba van. Ez is kamu volt. Nem a hiba, hanem az, hogy helyre állt a szolgáltatás. Egy percre sem állt helyre.
- Ez a 72 órás határidő egy aljasság. Ezt cseten is kifejtettem. Gyakorlatilag, ha van 10 nap szolgáltatás, akkor köteles vagyok fizetni az egész hónapot.
- Ezt még, megbeszéltem két fiatalemberrel is. Ez már egy újabb esetkapcsán történt. Zajlik itt az élet. Felcsengettek. Jöttünk az internetet szerelni. Hozzám? – teszem fel meglepődve a kérdést. Nem! – a tetőre. Beengedne? Persze. Kiléptem a lépcsőházba. Tényleg jöttek. Mondom nekik. Szóval. Ha, jól osztjátok be, hogy két nap szünet után, van egy nap szolgáltatás, - utána két napig megint lehet szünet? Így van, - mondta mosolyogva. Mentek a tetőre. Másnap délelőtt, ismét csak órákon át nem volt szolgáltatás. Persze, ha nagyon kell, akkor van mobil telefon. De akkor, - miért fizetünk a vonalas dolgokért. Az idén már kétszer emelték a díjat. Hogy van az, hogy az infláció jobban sújtja a szolgáltatókat, mint a lakosságot.
- Meg hirdették a digitális jólétet, még a szép emlékű (Deutsch Tomi) digitális jólét miniszter idején. Az óta ez a jólétünk, jobblétre szenderült. Mire megy ki a dolog? Szűnjön meg a vonalas telefon, meg a kábeles internet. Megszüntetik akkor a kábel tévéket is? Többen panaszkodtak, hogy azzal is baj van. Mondjuk Nekem nincs bajom vele. 13 éve le van vágva a kábel. Néha nézem a tévét, és be sem kell kapcsolni. Nem idegesít a sok reklám, és áramot sem fogyaszt. -.appa.