appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Október 25.-i határozat

2024. március 23. 17:41 - appasztorik

2022-10-25

Ma reggel, azzal a szent elhatározással ébredtem, hogy megírom a hétvégi történéseket. A szombat délelőtti megérkezés után tettem-vettem. Ebéd, szunyóka, és indulás horgászni. Zsuzsi a lelkünkre kötötte, hogy használjuk ki, ezt a szép időt. Roppant odafigyeltem, mert legutóbb nem vittem a kukoricát. Valaminek csak otthon kell maradnia. Most vittem a kukoricát, de nem vittem kést, amivel megfelezem. Elcsipkedtem, de nem valami lelkesen ették a halak. Sokszor lelopták a horogról. Bodorkák lehettek. Volt olyan, hogy kis piszmogást láttam, és odavolt a tengeri, és két csonti. Megállapítottam, hogy sok a 4 grammos úszó. Vasárnapra kisebbet szerelek. Én 4 méteres spiccel, Attila a négyes gyűrűssel horgászott. Időnként csepergett az eső, majd 3/4 5körül már sűrűn esett. Attila pakolt a kocsiba, de öt előtt Én is befejeztem. Az etetésen jöttek a buborékok, de igazából többet vártam volna fogási szempontból. A fogásunk. Attila fogott egy 1 dekás balint. Nagyobbak is rabolgattak, de azok sem voltak méretesek. Csuka rablás is volt. Ilyenkor mindég elgondolkodom, - miért nem dobok be egy kis halas szereléket? Vasárnap sem vittem ilyen szereléket. Még az is eszembe jutott, hogy egy fídert be kellene nyomni a mederbe, mert ott is turkáltak. Azt sem vittem természetesen. Térjek vissza, Attila fogásához. A balin mellett fogott 28 keszeget, ami 59 deka volt. Nekem nehezen indult a hal. 19-et sikerült fognom, ez 82 deka volt. Borítgattam vissza a halakat, ami miatt voltak rablások. Mikor egy eléggé megbódult bodorkára került a sor, akkor egy hatalmas burvánnyal elvitte valami. Hazamenve láttam, hogy a gilisztás dobozok otthon verték a mejjüket. Még szerencse, hogy nem akartam gilisztával horgászni, mert ott idegeltem volna magam. Így utólag megtudva, lazábbra vettem a figurát. Vasárnap délelőtt megszereltem az 5-ös bolót. Az úszó olyan 1,5 grammos lehetett. Nagyon megvoltam vele elégedve. Azért tettem ekkorát, mert szerintem Attila azért fogta a sok aprót, hogy az a 0,6 grammos úszó kicsi. Szokásához híven elkezdte fogdosni a halakat, mikor Én még pepecseltem. Vizet mértem. Többször leakadtam, egyszer be is szakadtam. Horgot kötöttem. Kést megint nem vittem. Nem is erőltettem a kukoricát. Ritkán volt rá érdeklődés. Gondoltam teszek gilisztát. Hát nem hoztam, amit legnagyobb meglepetésemre, hidegvérrel, és igen kulturáltan kezeltem. Volt ebben egy kis rezignáltság, hisz alig fogtam halat. Tegnaphoz képest elég erős alszél volt. Buborékot alig lehetett látni. Rablás szinte semmi. Ötkor befejeztük a pecát. Hamarabb jöttünk, mint tegnap, de gyatrább eredmény született. Darabra is kevesebbet fogtunk. Mondjuk Attila súlyra többet fogott. Én fogtam most, egy 1 dekás balint. A 17 db. vegyes keszegem 31 deka volt. Ha figyelembe vesszük, hogy ebben volt egy 17 dekás dévér, akkor a többi nagyságát képzelhetitek. Attila a kis úszóval jobb halakat fogott. Volt egy 9 dekás e.kárásza is.  A 20 db hala, 63 deka volt. Nem értem a miértjét a dolgoknak. Az elakadásokat foghatjuk a szélre. Attila viszont, nem akadt. Sőt tegnap a nagy úszóval sem akadtam le ennyiszer.  -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6418362451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása