appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Törpök és más mesék 48/2024 (III.06.) töprengés

2024. március 06. 07:57 - appasztorik

Na, nehogy-mán egyből a történettel kezdjek. Ott kezdem, hogy tegnap délelőtt mentem DEXA vizsgálatra. Meglepődtem, hogy a két hölgy minden védelem nélkül ott van a teremben, miközben a vizsgálat történik. Tanulmányaimból emlékszem, hogy a sugárzás szóródik. Hiába függőleges a sugárzás iránya, abból a teremben tartózkodók kaphatnak. És innentől jöhet az, ami eredendően eszmefuttatásom tárgya.

  • Margó írt egy törpös verset. Élcelődés gyanánt, azt írtam. Az óta, még törpöbbek vagyunk.
    Az ilyen, és a hozzáhasonló verseket nem lenne szabad, ártatlan gyermekeknek felolvasni. Aktuálpolitikai tartalmat hordoz. Tuggyátok, miért írtam? Sok verset utasítanak el azzal az ürüggyel, hogy „aktuálpolitikai tartalmat hordoz”. Mondjátok meg igaz lelketekre. Van olyan szerintetek? – hogy nem lehet ráhúzni valamire, politikai tartalma van. Persze, érthetően Margónak nem esett jól. Hiába no, a művészek érzékenyek.
  • Meg is kérdeztem. Akkor most, megint elkedvetlenítettelek? Azért gondoltam, mert a törpök, gyerekekhez szóltak. A költők ravaszul becsempészik verseikbe, a kormányellenes dógokat. Lásd Petőfi. Tehát, felnőtteknek sem szabadna olvasni. Még azt hihetnék, hogy a mostani kormánnyal is valami baj van. Még jó, hogy tudjuk, - hogy nincs! Ezzel zártam az egész diskurzust. Nézzünk más verseket. Higgyétek el, mindegyikben van valami, ami gondolkodásra serkenti az embereket. Legalábbis egy részüket. Kit, hogy érint meg?
  • Akkor ezt írtam. Mást is foglalkoztat, a gondolat. Tetszik a versed. Azt gondolom, nem ennyire egyszerű a megoldás. Túl sűrűn jön elő belőlünk a gonosz. Apokaliptikus versed, kissé rémisztő. Ideje lenne mindenkinek észrevenni, - hol állunk? - és hová tartunk?
  • Ilkó versére írtam. Nagyszerű vers. Az élet csak álom. Kár, hogy nem a Miénk. Játékszerek vagyunk a sors kezében (laptopján).
  • Ilkó másik versére azt írtam. Versed csodálatos. Egy baj van vele. Ellentétes viselkedést feltételezel az emberről, mint amire valójában teremtve lett. Lássuk be. Az ember gonosz, és ölésre, rombolásra lett alkotva. Itt azokra kell gondolni, akik hozzák a döntéseket, a jámbor és naiv Földlakók feje felett. Rendesek velünk. Hagynak eljátszogatni a gondolattal, hogy jobb is lehetne, de úgy irányítják a dolgokat, hogy ne legyen. Belénk beszélik, hogy ezek a dolgok elkerülhetetlenek. Hogy mennyire igaz, amiket írtam, elegendő olvasgatni az emberiség legnagyobb példányszámban kiadott könyvét, a Bibliát. Az Ó-szövetségből világosan kiderül, hogy ölésre lettünk teremtve. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1218346891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása