appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

22 augusztus utolsó dekád

2024. január 31. 13:22 - appasztorik

2022-08-22

Gondolni való, hogy a huszadikai siker történet után, úgy döntöttünk, hogy megyünk pecázni. Komoly előkészületi cselekményeket követtem el, hogy a jog nyelvezetét kölcsönözzem. Be kell vallanom, semminemű törvénytelenségre nem készültem. Az egész kimerült abban, hogy a délelőtt folyamán új előkét kötöttem. Eléggé megviselt volt a régi. Igen rossz hatással lenne a hangulatomra, ha egy jobb halat elveszítek az agyongyötört előke miatt. Megfogadva Sanyi barátom tanácsát, miszerint maximum13-as előkét kössek. Szóval most, nagyon készültem a halfogásra. Az idő egész délelőtt úgy nézett ki, hogy mindjárt esik, - de nem tette! Borús idő volt. Az égen jöttek mentek a felhők, de eső az nuku. Mit ad Isten délután elkezd kisütni a nap. Erre mondja a nép ajaka, hogy hét ágra. Fél négy körül cihelődni kezdtünk. Mondom Attilának, ne vigyünk esőkabátot. Elmarad a mára beígért 15 millis eső. A fiatal pár már ott volt. Volt velük egy gyerek, és egy fiatalember. Odavittem a horgot. Mondja Pisti, hogy másfél órája jöttek, de semmi. Mondhatom gyönyörű kilátások. Mi meg itt vagyunk csali nélkül. Elkezdtem kukoricaszemeket felezni. Hosszára, és keresztbe is. Kérdés: melyikre lesz gusztusuk? A válasz hamar érkezett: egyikre sem. Ezt így rövidre zárva, folytatom a történetet, amiről kiderül, hogy izgalmaktól mentes. Na, jó! Ez így nem teljesen igaz, csak a halfogás szempontjából. Azért azon izgulhattunk, - megázunk, vagy sem? Még ott tartunk a történetben, hogy Attila megkezdte a horgászatot. Én keverem az etetőanyagot. Ő ott csobog. Fogott egy 13 dekás e.kárászt. Nekem is voltak kiemelős kapásaim. Be is vágtam, azt hívén a tegnapi alapján, hogy e.kárász. Többször így jártam, de semmi. Jött egy öt emberből álló csapat. Sosem találkoztam velük. Félóra múlva, már jöttek kifelé. Nincs semmi azt mondták. Az imént az eső rémét festettem le. Miért? Ugyanis beborult az ég. Egészen besötétedett. Kaptunk is egy három perces esőt, amit úgy érzékeltünk főleg, hogy a vízfelületen látszottak a gyűrűk, az esőcseppek nyomán. Attila fogott két bodorkát, a legaprajából. Mondta: megfogtam a három halat kezd fogni Te is. De nem fogtam. Ha bevágtam a kiemelős kapásba. Nem volt meg. Ha vártam, hogy vigye hosszabban, akkor ott hagyta. Már elkönyveltem, hogy szégyenszemre, úszózva betlizek. Aztán 3/4 7-kor szép kiemeléssel elindul a növényzet felé. Nagy önuralommal megvártam, míg a növényzet szélére ért, és bevágtam. 4 dekás e.kárász lett a jutalmam. A bosszantó az volt, hogy időnként volt mozgás a növényzetben, mert hullámok indultak ki a növényzet alól. Nem vártuk meg a fél nyolcat. Tíz perccel előtte pakoltunk. Pistiék jöttek ki. Egy e. kárászuk volt. Mikor a kocsihoz értünk, akkor az ötfős csapat is pakolgatott. Ők is egy kárászt fogtak. Nagy oxigén hiány lehetett a vízben, hiszen az apró halak tömegesen pipáltak. Éjjel a sok növény oxigént fogyaszt. E miatt halpusztulás is előfordulhat. Volt már rá példa. Most is erősen borult az idő. Ki tudja? - mikor fordul a fotoszintézis oxigéntermelő módba?  -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7118315735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása