appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Közlekedés 164/2023 (10.23.) töprengés

2023. október 23. 08:47 - appasztorik

Ma, mégiscsak Istenes ünnep van. Békén hagyom Viktort, hagy ünnepeljen. Ma nagy napja van, hisz ő is nagy harcos. Na, nem úgy, hogy harcol. Nagy arcos is. Nem úgy értem, hogy szájhős. Egyáltalán nem. Ő békepárti.

  • Hogy miért pont a közlekedés? Annak idején azt mondták: hajózni kell! Na, hát közlekedni is kell.
  • Pénteken mentem Debrecenbe. A dal szerint Debrecenbe kéne menni. Hát, Én is így vótam vele. Kicsit késve indultam. Igazából 11 előtt szerettem volna indulni, de elmojováltam az időt. Kiérve a városból a téglagyári kereszteződés előtt gurulni kezdtem. A tükörből látom, hogy egy menetrendszerű Volán busz jön mögöttem. Majd meglassul gondoltam. Ő is tudja, hogy a kereszteződésnél 50-es tábla van. Így is tett. Áthaladva a kereszteződésen gyorsítani kezdtem. De mit látok? A kereszteződésnél, a busz megkezdte az előzésem. Éppen a szembejövők balra kanyarodó sávjában gyorsított. Átzúgva a forgalom elől elzárt területen és a záróvonalon. Nem gyorsítottam, hagy jöjjön be elém. Megyünk a vasúti átjáró felé. Jó tempóban megy a busz. Sebessége miatt levágja a kanyart. Na, azt még hozzáteszem, majdnem derékszögben kell átmenni a síneken. Jegyzem meg, a sín mindkét oldalán záróvonal van. Természetesen a másik oldalon is a busz fele a záróvonalon túl megy. Belátom Én, kisforgalmú út. A buszból jól áttekinthető. Nem mondhatjuk, hogy induljon hamarabb. Tartani kell a menetrendet. Tedejen a megállóban elmentem mellette. Nem jelent meg a tükörben, ami nem csoda. A Nánáshoz közelebbi megállóban is volt felszálló.
  • Aznapi történet. Jókora csillogó BMW jelenik meg a tükörben. Várom, hogy a két szembejövő elhaladása után kilő. Nem ez történt. Nánásig békésen jött mögöttem. Miért mondtam el? Mert előtte pár nappal, egy fekete BMW teljesen másképpen viselkedett a városban. Jókora koromfelhőt kiengedve előzött. Amikor nem jött semmi mindég előzött valakit. A 36-os előtti stop táblánál, kb. 30 méterrel volt előttem. Nagy gázt adva, ment át a 36-oson a Gépállomás utcára.
  • A nagy autókról jut eszembe. Miért csinálják ezeket a széles autókat? Jön velem szemben a nagyon széles Audi. Jobb oldali kereke az út szélén. Nem ment le a padkára, amit meg is értek. Gidres-gödrös még a lúszekér is döcögne rajta. Balkereke pontosan a felezőn megy. Ahol záróvonal van, ott azon. Nem lehetne ezekre az utakra táblát kitenni? - milyen széles járművel lehet behajtani. Persze, hogy nem lehet. Külön személyautókra nem vonatkoztathatják. A mezőgazdasági gépek olyan szélesek, hogy akkor szinte sehol sem közlekedhetnének. A vezetők többsége rendes és ha teheti lehúzódik, hogy elengedje a többieket.
  • Apropó, mezőgazdaság. Miért kell ezeknek csordában közlekedni, az országúton? Miért kell ezeknek 25-30 km/óra sebességgel haladni? Pedig tudnak többel is. A városban simán mennek 40-el, még megrakott szerelvénnyel is.
  • A városon kívül, az egy külön szám. Morcsogunk, hogy szarok az útjaink. Hát hogyne lenne. Töredezik az aszfalt. Az út vájusodik, a szélein a padka megsüllyed. Hogyne tenné. Mekkora monstrumok mennek rajta. Persze a teherautók, a kamionok. Mindaz semmi ezekhez a mezőgazdasági monstrumokhoz képest. 5-10 tonnás traktorok húzzák a hatalmas pótkocsit, esetenként pótkocsikat. 46 köbméteres raktér. Csoda akkor, hogy a Tiszadobra vezető úton lévő Keleti-főcsatorna hídja remeg, amikor átzúg rajta egy ilyen szerelvény. Amikor két pótkocsival megy át, akkor a töltés is remeg. Az a híd 20 tonnás szállítmányra van tervezve. Nem arra, hogy napjában több harminc tonnás rakomány haladjon át rajta. Minden évben javítgatják. Mégis repedezik rajta a burkolat. Hogy mi van akkor? Nemcsak a burkolat állaga romlik. Az már annak a jele, hogy maga a híd vasbeton szerkezete is kezdi megadni magát. Fárad, és amikor átzúg rajta 40 tonna, és eléri a fázisátalakulást a szerkezet, akkor a következőnek áthaladó személygépkocsi alatt is összeomolhat.
  • Emlékeztetnélek benneteket a Morandi híd esetére. A híd Genova jelképe volt. Aztán 2018. augusztus 14-én, délelőtt 11 óra 41 perckor gondolt egyet és összeomlott. Természetesen a magyar sajtó azonnal megírta: Magyarországon ilyesmi nem fordulhat elő. Itt a hidakat karban tartják. Úgy legyen. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6118241003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása