appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly június, II. dekád vége

2023. október 17. 09:42 - appasztorik

22-06-19

Hazajöttünk Miskolcról. 3/4 4-kor tett le Zsuzsi a ház előtt.  Az átkötő mellett döntöttünk, és odamentünk horgászni. A víz tiszta. Enyhe szél borzolta. Mérce 383 centin állt. A vízen jól látszott, hogy az egy hét alatt, nagyot nőtt a sulyom. Nem sokára bezár középen is. Senki sem volt a csatornán. Megálltam a régi helyünkön. A szélén egy 60 centis sávban úsztak a babahalak, Olyan 5-10 centire úsztak egymástól. A felső zsilip felé úsztak többnyire. Időnként megfordultak. Mondtam Attilának üljünk le ide. Szép a víz. A 3 méteres nyelű kaszával magunk előtt kivágtam a sulymot. A hosszú nyelű szákkal kiszedtem, ami ott lebegett. Etettünk, és Attila 5-kor megkezdte, a horgászatot. Vissza az autóhoz. Ott felejtettem az etető pelletet. Szóval megkezdtem a horgászatot. Mindjárt az elején vissza is esett egy  egy-másfél dekásnyi bodorka. Később visszaesett egy féldekás körüli törpe. Voltak nagyon szép elhúzós kapások. Azt gondolom ezek apró halak voltak, amik elkapták és húzták, az egy szem csontit. Aztán kb. félóra múlva nem találtam a zsebemben a slusszkulcsot. Eszembe jutott, hogy a másik oldalon raktam be a kaszanyelet. Igazam volt. Ott volt az ajtóban. Mentem vissza horgászni. Attila küszöket fogott. Ő 4,1 méteres gyűrűssel horgászott. Én, az ötös bolóból betoltam egy tagot. Próbálkoztam több mélységben. Végül, kicsivel fenék felett fogtam küszöket. Dacára, hogy nagyobb csokorral adtam elő. Végül a 4 küszöm 5 deka lett. Jött egy 6 dekás sügér is.  Sikerült fognom egy lapos keszeget. Később egy bodorkát, majd vöröszárnyút, majd még egy bodrit. Aztán semmi. Próbálkoztam lejjebb menni, hogy éppen fenék felett legyen. Egyszer, szép óvatosan megindul. Meríti is egyből. A bot karikába hajlik, és meg sem moccan. Nem tudtam mire vélni. A sulyom nem ilyen. Az bemozdul. Ráemelek kettőt. Még jobban meggörbül a bot, szól a fék. Az Attila oldalán lévő ritkább sulymosnál, sikerült megfordítanom. Olyan gyorsan úszott át, a Tőlem balra lévő sulymosba, hogy mire korrigálhattam volna, már benne volt. Megállt.  Megpróbáltam magam felé húzni. Ez nem tetszett neki, és megint zsinórt húzott. A sulyom dőlt, ami nem csoda hisz akkor egy 5 méternyi zsinór volt a sulyomban. Nem is állt meg. Attila kérdezte: kell a szák? Ki sem mondtam, hol van az még. Egyből azt mondtam: nem leakadt. Azt mondja erre: de kijött a szerelék. A hal akadt le. Jó ideig semmi sem volt, majd utolsó halként fogtam egy karika keszeget. Az öt vegyes keszegem 51 deka volt.  Attila 11  halat fogott 10 deka súlyban. Úgy néz ki, ma is odamegyünk. Reméljük a locsolás miatt frissül a víz. Mégiscsak meghintáztatja a vizet. Meg azt is remélem, hogy nem ül oda senki. Tegnap a ballagás miatt nem horgásztak. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4818236447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása