appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Tavaly június közepe

2023. október 11. 07:02 - appasztorik

 2022-06-17

A keddi piacozás jól sikerült. Remek idő volt, enyhe szél, ami jót tett komfort érzetünknek. Az egyik árus elmondta, hogy főleg hétvégén jönnek a népek. Ellensúlyként havi bérlet van. Megszűnt, hogy amikor kinyit, akkor fizeti a helypénzt. A vásárló erő csökkenésben bizonyára benne van, hogy nem jön a sok Ukrán árus. Amikor jöttek, azért sokan keresték, a csokin kívül, a cigit, és az alkoholt. Ennyi piaci ismertető után, lássuk a horgász dolgokat. Röviden: Siralmas a szerdai teljesítményem. Kitaláltam (rengeteg eszemmel), hogy fídert viszek, és azt a botot, amit elektronikusan szoktam használni. Úgy gondoltam, tudom Én azt spiccről is alkalmazni. A fídert úgy szereltem, ahogy tavaly láttam. Sodrott előke részre kötött fíder kapocs felfogatás. Túlkombináltam, már tavaly sem jött be. Az egyik baj, hogy túl sok hordalékot hoz a Nyugati. E miatt rengeteg gyöszöny található a vízben. Azt gondolom, egyszerűen nem találják a halak a csalit. Minden esetben, amikor felnéztem a horgot tele volt a horog hordalékkal. Voltak birizgálások. Elszopogatták a csontikat. Lecsipkedték a gilisztát. Ebben a bűnösök, a küszök lehetnek. Mondom ezt, annak tudatában, amit szerdán fogtam, de ezt támasztja alá a csütörtöki úszós horgászatom is. De most még, csak szerda van. A nap annyira süt, hogy a stégen lehúzom a csizmát, és a vedrek árnyékába rakom a lábam. A fíderen apró birizgálások vannak. Leszedegetik a kaját. Próbálom lebegtetni a gyöszöny miatt, de a halfogáson ez nem segít. Szerelgetem össze a cuccokat. A birizgálás után szép görbítésekre vágok be. A bot szépen hajlik. Indul a meder felé. Mondom is, hogy ez nem igaz, Utolsó bevágásra fogok egy normális halat. Indul a meder felé. Emelem a botot, ahogy kell, majd a valami engedékenyen hagyja magát húzni. Súlya van, de már nem rugdos. Ahogy emelem felbukkan egy jókora sulyom. Beleakadva egy 70-80 centis náddarab. A horgon ott fityeg egy, egy dekás küsz. Kiveszem, a küsz alig mutat életjeleket. Mélyen nyelte a horgot. Veszem le a horogról. Látom, szinte pikkelytelen. A kopoltyú aljánál tűszerű bevérzés. Szidom is a búvár, aki így megtréfált, hogy egy majdnem döglött halacskát tűzött a horgomra. A megfejtésem a következő. A birizgálásokat a küsz csinálta. Mélyen nyelt szegény (az Én hibám, a szerelés, a pakolgatás miatt), ez felingerelt valami ragadozót, és rárabolt. Ezek lehettek a jó ráhajlítások. A bevágás után indult a mederbe, amikor felszedte a sulymot, és a náddarabot, majd megszabadult zsákmányától. Mennyivel misztikusabb pedig a búvár verzió. Nem beszélve arról, ha bosszúálló halak tréfája lenne az egész. Azzal már tévében is felléphetnék. Ebből ennyi elég is. Most ebéd. A csütörtöki történéseket, majd később megírom.  -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4818232307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása