appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Május utolsó napjai

2023. szeptember 29. 04:35 - appasztorik

2022-05-26

Ennek előzménye van. Úgy volt, hogy szerdán viszem a karosszériáshoz a kocsit. Kihegeszti a mester amit ki kell, meg alvázvédelmet csinál.. Azt mondja vigyem csütörtökön kilencre. Nem kell mosatni, csak vigyem. Hát akkor horgászat. Reggel teszek-veszek, de csak elindultam. Polgár felé elég borult volt az ég, de nem látszott hogy esne. Leparkolok, az útszélén. Felvettem a motoros dzsekit, mert fújt a szél. Kipakolom a motyót. csizmát húzok. Nézem a dógokat, mi kellhet még? A hátamon, mintha eső kopogna. Ahogy fordulok ki, a csomagtartóból látom, hogy vízcseppek vannak a sárvédő tetején. Na, visszapakoltam. Megnéztem a felső helyet. A stéget, de egyre sűrűbben esett. Volt nálam esőkabát, de nem szeretek esőben horgászni. Védeni kell az etetőanyagot, hogy ne ázzon el. A csontik nagyon másznak. Hazajöttem inkább. Itthon alig esett. Egy óra körül csak kimentem. A csónakban lévő vízszintről látszott, hogy ott több eső volt. Ott jöttem rá, hogy betyár meleg van, és egy fél liternyi vizem van. Ezt aztán beosztottam, mint a teniszezők. Időnként ittam egy-egy kortyot. Két horgot kötöttem, előtte való nap. Egy aranyszínűt, és egy feketét. Az aranyszínű olyan hülyén állt a damilon. Megint úgy kötődött, hogy egy görcs volt a lapkánál. Többször előfordult, hogy kibomlott a kötés. A 7-es bolóval horgásztam, csak egy tagot visszatoltam. Fogtam két törpét is, amiben odalett a horog hegye. Egymás után két jó halam ment el fárasztás közben. Aztán, egy jó vörösszárnyúban ott is maradt. Kibomlott a csomó, de ez akkor lett világos a számomra, mikor már a haltartóba tettem a halat. Szerencsére, mert így fogtam jó halakat. A három törpe 26 deka volt.17 karika 70 deka. A legnagyobb 17 dekás volt. 7 db e.kárász 2,17 kg. A legnagyobb 70 dekás volt. Jött egy 11 dekás sügér is. 4 bodorka 34 deka. 2 vörösszárnyú 29 deka. Egy dévér 69 deka. 11 vegyes hal 15 deka volt. Ebben zömében küsz volt, egy géb. pár kis bodri, és kis karika. 1/4 6-ig horgásztam. Szerencsém volt,hogy gyakran elbújt a nap, és szél is fújt.

2022-05-29

Lemacskázunk a stég előtt a csónakkal, és abból fogunk horgászni. A stég előtt több mint két méter víz van. Mondtam Attilának,  szereljen hosszabb botra, hogy tudjon úsztatni. A könnyű szerelékét elkapják a kis halak. Asszongya erre: nekem mindegy. Fogok akkor kishalakat. Erre szóltam Jánosnak, hogy nem megyünk a stégre. Ő se, mert ki van a dereka. Fiatalkorában megcsúszott két csigolyája. A csontkovács, aki helyre rakta, azt mondta neki: kisfiam, amikor idősebb leszel ez fájni fog. Hát, ez bejött az öregnek, összegezte János. De, nem nyugszik. Mondja, néha sikítani tudna, amikor viszi a locsolókupát. Olyankor meg kell állni egy kis időre. A ne csináld-ra, azt mondta, sajnálja a növényeket. Így az átkötőre mentünk. Délután borult idő volt. Elég erős nyugati szél fújt. A betonban is tiszta volt a víz. Eresztettek el belőle, a mérce 368-at mutatott. A partot lekaszálták. Az oldalát nem. Csúszott a száraz széna. A part menti növényzet nagyot nőtt.  Amennyire tudtam lecsapkodtam, egy ágassal. Az előttem lévő dzsuvából szedtem ki, hogy ha szükség van rá, akkor a haltartót be tudjam tenni. Én még az etetőanyagot kevergettem, amikor Attila már fogta a halakat. Jöttek etetés nélkül is. Elvileg fél hétig pecáztunk. Én, az utolsó negyedórát gubancolással töltöttem. Attila a hármas spiccel fogott 18 halat, ami 29 deka volt. Ebből kettő vörösszárnyú volt, ami süthető méretű volt. Rengeteg kapás volt, de nem akadtak meg. Én az ötös bolót használtam, de egy tagot visszatoltam. A halakat a bal oldalamról fogtam. Bejött, amire gondoltam. Az erős szél befelé nyomta a vizet, ezért alul kifelé folyt a csatornából. Fogtam egy pontyot. 1,61 kg. Ez a formám. A múltkor a süllő, most meg ez. Mindegy, meg van az idei legnagyobb halam. 15 vegyes halat fogtam, ami 91 deka volt. Két vörösszárnyú, és öt lapos keszeg. Ebből egy kicsivel volt a méret felett. Egy kis bodorka volt (számomra a nap első hala). A többi küsz. Érdekes módon, itt is úgy volt, mint valamelyik nap a Nyugatin. Középtájon, szinte csak küsz jött. A ponty megakasztásakor azt hittem nagyobb hal. Két egymást követő megindulással levitt vagy 15 méter zsinórt. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr8518224239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása