appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Na! – e meg kimaradt

2023. szeptember 27. 07:27 - appasztorik

Annak örömére, hogy tegnap jót horgásztam.

2022-05-21

Nem mentem Debrecenbe, mert Zsuzsi elment Miskolcra a húgát ápolni. Megműtötték. Szép komótosan készülődtem, és mentem. 3/4 7-re kinn voltam. A gátőr jött ki, a szigetről. Jól elbeszélgettünk. Elmondta a cigányok milyen nagy törpéket fognak a Király-éren. 25-30 törpe 4 kiló. Hát az nem rossz. Mindég a horgászatról ábrándozik. Ha, nyugdíjas lesz. Mellesleg nyugdíjas, csak dolgozik mellette. Mezőgazdászkodik is. Töprengett, milyen idő lesz, mert még három hektár permetezni valója van. A fogyasztók kérik a vizet, mert locsolnak. Kérdeztem, - nem kaszálnak e. Azt mondta elvezényelték a gépet másfelé. Mehetek be a mellig érő fűben. A fű, ott rohad mindenfele, az állatoknak meg termelik a táplálékot. Meg is lepődtem, hogy a locsolás ellenére, a mérce 370-en áll. A víz teljesen vörös volt. Halmozgás nem látszott. Bementem. Most nem léptem bele a gödörbe. Szerencsésen beértem. Gondoltam Én. De a töltés oldalán a vizes füvön megcsúszott a gumicsizma. Le kellett guggolnom, de szerencsére, nem sérült meg semmi. Rakom le a vödröt. Borul fel. Utána kaptam, de a másik, amiben az etetőanyag volt felborult. Na, elkezdtem, összekapargálni a földről. Óhatatlanul került bele fű, száraz levelek, és törmelék. Bekavartam. Úgy voltam vele, hogy mikor bont az etetőanyag, akkor felúszik. Ez be is jött, csakhogy a halak is felúsztak. Gyönyörű vörösszárnyúak forogtak előttem, a rengeteg küsz mellett. Ekkor még optimista voltam. A kaján módosítottam. Tettem bele csokis maffint, két marékkal. Egy is elég lett volna. Az is hiba volt, hogy nem daráltam le. Így körömnyi darabok voltak benne, amik felúsztak. Erre is szép halak csaptak föl. Első hal, egy küsz volt, amit egy 5 dekás vörösszárnyú követett. Keresni kezdtem a halat, de nem találtam. Jött a küsz. A 11 db, 15 deka volt. Mellé nagyon finnyásan ettek. Vitte, merítette, de nem akadt. Hagytam hosszan vinni, és szájszélbe akadt. Két szép törpe maradt le. Az egyik a partnál esett le, és ment vissza. A másik, ahogy megemeltem a botot, a vízfelszínnél. Mintha elengedte volna a horgot. Nem akadt meg. Egy esetben, mintha laposkeszeget akasztottam volna, de a bojból való kihúzáskor lemaradt. A fíder, totál zsákutcának bizonyult. Rengeteg kapás mellett, két törpe jött rá. Össze is szereltem. Nagyon kínlódtam, az ötös bolóval. Mikor fogtam, akkor a következőre megint változtatni kellett. Erősebb szél fújt, mint csütörtökön. A megállítom módszerre reagáltak ugyan, de sokszor ott hagyta. Nem indult el vele. Végül is a küszökön lívül jött 4 vörösszárnyú. 14 deka, amiből kettő, olyan 2 dekás lehetett. 10 törpét csipegettem össze, 68 deka. Közel egyformák voltak. Külön bosszantott, hogy kétszer is előfordult, hogy félkilósnyi e.kárász jó kedvűen fordul előttem. A pihe repült nagyon. Arról nem beszélve, hogy meleg volt, dacára annak, hogy elég erős nyugati szél fújt. Ma délután megyünk. Kell eleget hajnalban Attila, hét közben, amikor dolgozni megy. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4618222911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása