appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Töprengésféleségek 93/2023 (05.25.) töprengés

2023. május 26. 07:43 - appasztorik

  • A fennebbi poszt cím, egyben egy versem címe is. Arra, mármint a versre különböző reagálások íródnak. Természetesen ezek jó indulatúak. Melyik költő vállalná fel, hogy cseréeb az Ő verséről rosszat írjanak. Sokszor gyanítom, inkább füllentenek egy kicsit. Jó irányba. Nem mindenki válaszol ezekre. Az Én, vers alatti válaszom a következő:
  • Örvendezvén az Én szívemben olvastam, amit írtatok, hogy egyet értetek velem. Annak is örülök, hogy mindezt megosztottátok velem. Megköszönöm a véleményeteket, a dicséreteket. Aztán kicsit bánatos is vagyok. Egyetértésetek, azt is jelenti, hogy annak, amiket írtam van valóság alapja. János Írta, autentikus. Akkor ez nemcsak az Én világomban van így. Nemcsak egy megkeseredett vénember fanyalgása, az egész.
  • Margó megjegyezte, az ember lehet még ostobább. Ettől tartok Én is. Van is ilyen elmélet miszerint, az emberiség elindult a szellemi leépülés felé. Csökken az IQ-ja. Ne ijedjetek meg. Ebbe, nem bonyolódok bele.
  • Úgy vélem Nietzsche jelentős hatású gondolkodó volt. A szocializmus eszméjének terjesztése közben, az Ő megközelítései kívül estek társadalmunk érdeklődési körén. Így van ez minden diktatúrában. A saját nagyszerűségét emlegeti mindenekfelett. Most ne jusson eszetekbe, a görög demokrácia. Az sem volt az, csak akkor az elfogadott volt, hogy a nép öt százaléka szabad. Ez az arány, megközelítőleg a mai társadalmakban is fenn áll. Vagyis nem panaszkodhatunk?! Itt sem időzök tovább.
  • Sokan tudják meg kellene oldani a talányt, de mindenki másra vár. Azok közül is, akik megfelelő hatalommal rendelkeznek ahhoz, hogy megoldjanak valamit. Úgy látom, Ők inkább a vagyont gyűjtik. Mondhatnók, - mindenki tehet valami kicsit! Igaz, - de mit? Tudhatjuk e? - milyen következmények lesznek. Így aztán ott tartunk, hogy a seggvakarás, és a vagyongyűjtés, hasonlatosan jóleső érzés (és fontos).
  • Nem tudhatjuk, hol van a fal, ameddig elmehet az emberiség. Van e fal? - egy végtelen univerzumban. És nem utolsó sorban, a lét kérdése is nagy talány. Melyikünk járt jobban? Én, aki megszülettem, - vagy a kishúgom.
  • Hát hirtelenjében ennyit gondoltam. Még egyszer köszönet mindőtöknek.
  • Az elküldés gombra klikkelve, a következő jelent meg: Kérlek, ne használj csúnya, illetve 18 éven felülieknek való szavakat ("segg")! Tájékoztatlak, hogy a felhasználási feltételek megszegése a hozzászólási jogod átmeneti tiltásával, vagy felhasználóneved törlésével járhat. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr2318132768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása