appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Mik jutottak eszembe? – az időről 90/2023 (05.19.) töprengés

2023. május 19. 08:56 - appasztorik

  • Régi dolog, de mindég felötlik bennem. Ez nem más, mint a Völner ügy. Beszélnek itt mindenféle dolgokról. Felmerül az is, hogy hosszúidőre rácsok mögé kerülhet. Mit mondjak erre? – az elit börtönben még az idő is gyorsabban telik. Jó! Tudom Én, hogy elsikkad ez az egész. Időnként tárgyalgatnak. Mondogatnak dógokat, aztán el is felejtjük. Most az jutott eszembe, egyszer Pálunk ügyvédje asszonta, beidézné Varga Juditot. Tudjátok a telefonos beszélgetésekben, „a jó miniszter asszony”. Ne értsétek félre. Nem azért jó, mert valami engedményeket tesz valakiknek is. Értelmezzük úgy, hogy okos, csínos jólöltözött. Szóval köznapi értelemben, egy jó nő. Zajlik egy büntetőeljárás, mint most ez, akkor a védők azt idéznek be, akit akarnak. Végül is Juditkánk volt Palkó főnöke. Gondolom a védő kedvezőbb színben kívánja feltüntetni védencét. Lássa a bíróság is, mennyire jó munkaerő, az eljárás alávont személy. Olvastam egy helyen: „A tanú nem negatív szereplője az eljárásnak. Nem látom ennek a jelentőségét.” Igazából nem értettem ezt az okfejtést. Ha, negatív szereplő lenne, akkor vádlott lenne. A jelentősége abban van, hogy a bíróság meglássa. Palkó munkaerőként, jóravaló, megbízható személy volt. Itt egy kis magyarázattal tartozom. Kis túlzásnak tartottam volna odaírni felsoroláshoz, hogy becsületes, hiszen politikusról beszélek.
  • Az idő lassabban telik, bizonyos esetekben. Az egyik ilyen, amikor nagy tömegek közelében vagyunk. Én ezt a gyakorlatban is megtapasztaltam, egy utazás során. A közelemben ülő ember jól kinőtt az Isten markából. Unalmamban beszélgetést kezdeményeztem. Szavaim, úgy tűntek el, mint feketelyukban a fény. Egy gondolat foglalkoztatott: mikor érünk már oda. Nagy megkönnyebbülés volt, amikor megérkeztünk. Elnézést, hogy elferdítettem a tételt. Az ember saját ideje, sok esetben érződik úgy, hogy lelassult. mennyiszer voltam így a munkahelyemen is. Alig vártam, hogy leteljen a nyolc óra.
  • Ha-már, időről beszéltem, mi több munkahelyen eltöltött időről is, akkor szóljak magáról a munkaidőről is. Kétségtelen, nálunk ezzel foglalkozni nem időszerű, hiszen 500 ezer munkavállaló hiány jelentkezett a tavalyi év során, és a nagy akkugyárak még be sem indultak Debrecenben, és Nyíregyházán. A Föld több pontján ellenkező gondok vannak. Nő a munkanélküliség. Ezt kiküszöbölendő, 2022 februárjában kezdődött hat hónapos kísérletről van szó. Ennek értékeléséből származik az, az eredmény, amit nemsokára ismeretek. Ennek keretében 33 vállalt, amely hat országban foglalkoztat munkavállalókat négy munkanapra (32 órára) csökkentette a munkaidőt. A 4 Day Week Global által szervezett kísérlet azt vizsgálta, - az alkalmazottak az idő 80%-ában ugyanolyan hatékonyak e? A fizetéseket nem csökkentették. Többnyire pozitív eredmények születtek. A részt vevő vállalatok megnövekedett bevételről, az alkalmazottak egészségi állapotának és jólétének javulásáról számoltak be. Hát akkkor, csak így tovább. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr5718127354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása