- Felmerül a kérdés. Hogyan lehetséges az? - hogy a péer nem rendelkezik definícióval. Ha, Engem kérdeztek, akkor ez attól van, hogy a péer mindenbe betolakszik, amiben pénzt lát. Márpedig, mindenben pénz van, csak szép tálcán, jó körettel kell tálalni, akármit is. Az emberek ugranak, mint éhtyúk a takonyra. Hogy a piárosok, miért nem ugranak mindenre? Ők is csemegéznek! – amiben nagyobb pénz van, arra mozdulnak. Így aztán, a definíciónak is irányulnia kell többfelé. Nem határozhatják meg célként, hogy az emberiség minél nagyobb halmazának megvezetése, a minél több pénz megszerzése érdekében. Ezt nem mondhatják. E miatt, minden művelője más definíciót határoz meg. Ezek a definíciók, arra alkalmasak, hogy valami hangzatos kifejezéssel, tudományos külsőt adjanak, ennek az egésznek.
- A péer művelői, aki ebből jó hasznot húznak, azt mondják: a hosszú ideje fennálló fejlődési folyamatnak, és a fokozatos elterjedésnek köszönhetően a piárnak, számtalan meghatározása létezik.
- Azért négyet kiragadok a meghatározások közül. Ezekből kiderül, hogy amiket fennebb írtam, azok igazak a péer meghatározására. Természetesen egy péer guru felháborodással olvasná ezeket a sorokat. Éppen ezért, megjegyzéssel látom el, az alábbi meghatározásokat.
- Első megközelítésben, azt a tevékenységet jelenti, amely esetében, egy cég, vagy szervezet meghatározza, hogyan kommunikáljon tudatosan a környezetével. Különböző tevékenységet végző cégek, és szervezetek vannak. Ennek megfelelően a cégék, és szervezetek profilja más, és más. Így a cégek, szervezetek kommunikációját a tevékenység profiljához kell kialakítania. Vagyis, meg kell győzni, az embereket, hogy nincsenek veszélyeztetve, és jól járnak. Lásd, Debrecen, Nyíregyháza. Akkumulátorgyártás. Jelenleg, ha hinni lehet a statisztikáknak, akkor Magyarországon munkaerőhiány van. Nem lesz az akkugyárakhoz munkaerő. Külföldieket kell majd betelepíteni. Erről persze hallgatnak. Nyugi! – azok nem migránsok lesznek.
- Második megközelítés. A (piár) tevékenység tervszerű, és tartós erőfeszítés azért, hogy egy cég, vagy szervezet, a környezetével, hosszútávon kölcsönös megértést, jóakaratot, és támogatást építsen ki, és tartson fenn, egymás között. Na, mi ennek a módja? Nem titok. A környezet véleményének, és a viselkedésének befolyásolása. Mikor Debrecenben nagy volt a felzúdulás, a második összejövetelt kisebb terembe szervezték. Mindjárt nem volt akkora tömeg felháborodva. Módszerek még. Az emberek kifárasztása, hogy elfásuljanak. Megkedveltetik magukat. Nagyobb összegeket fordítanak a környezetükben élők segítésére. Mímelve, hogy törődnek velük. Ez utóbbi bárhol jó. Lásd kormány, és a nyugdíjasok. Kormány és, a kinemesített illiberális értelmiség. Pénzzel, áthangolják őket.
- Harmadik megközelítés. E szerint a péer mindig információra épít, és etikus kommunikációs eszközöket használ. A cég, vagy a szervezet, a menedzsmentjén keresztül segíti a kölcsönös bizalom kialakítását, létrejöttét. Ugye mondanom sem kell, hogy itt is anyagi érvek jelennek meg. Nem megvesztegetés! – hová gondoltok? Etikus kommunikáció.
- Negyedik megközelítésben, olyan kommunikációs tevékenységet, jelent melynek célja a vállalkozás, és a környezete közötti bizalom építése, és folyamatos ápolása. -.appa.