- Most először az elektromos buszokról töprengek. Olvastam, hogy a Mercédesz buszok több felhasználónál is kigyulladtak. Na, ne ijedjetek meg, nem hazánkban történt. Remélem nem kiabálom el a dógot, de szerencsénkre idehaza egy sem gyulladt ki. Lássátok be, hogy ez is örvendetes. A hírek szerint 40 ilyen busz került megvásárlásra. Ebből egyszerre 29 volt egy időben üzemeltetésben forgalomba helyezve. Végül is ez a buszok majd ¾-e. Azt gondolom, hogy egy olyan járműféleségnél, ami igazából még nincs kifejlesztve, nem is rossz arány. Kétségtelenül nagyom erős presszió van a kormányokon, hogy a környezetkímélése miatt szerezzék be, és használják. Akiket megfizetnek, hogy leírják milyen környezetkímélő, azok leírják. Akiket megfizetnek, hogy megvegyék, azok megveszik, és üzembe helyezik. Az már más kérdés, hogy teljesen felesleges ezek fejlesztésével szarakodni. Teszem hozzá, nem környezetkímélő, és nem gazdaságos. Megjegyzem. Láthatjátok, nem vagyok az elektromos cuccok dicséretéért megfizetve. Az első elektromos buszok, a trolibuszok voltak.
- Ha-már, ezt mondtam, akkor illik elárulnom, az első trolibuszjárat Óbudán 1933. december 16.-án indult el, a BSZKRT (beszkárt) jóvoltából. Ez a rövidítés jelentésileg nem más,, mint „Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság”. Jut eszembe, nem is értem, - hogy történhet ez meg? Budapest igazán megérdemelné a székesfővárosi rangot. Ennyit igazán megérdemelne. Az Rt. 1923–1949 között működött.
- Jut eszembe. A troli járat indításakor a beszkárt három trolibuszt bérelt, az óbudai vonalra. Később ezeket megvásárolta. Kettőt a Ganztól, a harmadikat pedig a MÁVAG-tól. Jegyzem meg. Mindkettő magyar cég volt. Most, mikor autógyártó nagyhatalom vagyunk, egy nyomorult saját autót sem készítünk. Micsoda világ!
- Az elektromos buszokkal kapcsolatban. Úgy néz ki, a magyar megrendelők jól választottak. Itthon eddig még nem okoztak tüzet. Ront egy kicsit a képen, hogy a 40 buszból, egyszerre 29-nál több még nem volt képes üzemelni. Ami a kötekedők szerint elég gyengus állapot, hisz az új buszoktól elvárható lenne egy 90% feletti készlet, ami rendelkezésre áll. Nos, szeptember 24.-én szombaton, összesen csak három elektromos busz volt forgalomban. Ebben az a furi, hogy ilyen drága buszokról azt gondolnánk, az új technikának köszönhetően gazdaságosabb. Mi több, egyben takarékos jármű került beszerzésre. Amit üzembiztonsága miatt non-stop használhatnak. Ez már-csak azért is kívánatos lenne, hogy az olcsóbb üzemeltetési költségeknek köszönhetően, a magasabb vételár mihamarabb megtérüljön. Ennek van egy szépség hibája. A beszerzett negyven buszból hét jármű, hosszúhónapok óta garanciális javításra vár.
- Egy visszatetszést keltő adat. A Volánbusz beszámolója szerint, a buszok egy feltöltéssel 160 km-et tesznek meg. Gyári adatok szerint ez a táv 320 km. Lássuk be. Ez azért jelentős eltérés. -.appa.