appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Horgászat 2021.07.11.

2022. augusztus 21. 08:05 - appasztorik

A média szerint visszahűl az idő. E miatt reménykedtünk, hogy hamarabb kimehettünk a kereszt-csatornára. A lehűlés annyiban volt igaz, hogy nem 36,1 volt, hanem 35,2. Így mégiscsak később indultunk. 1/2 6 után kezdtünk horgászni. Még besúlyoztam a szereléket. A szép fényes ólmokat lökdösték a küszök, de sikerült megcsinálnom. Fix szereléket csináltam, és hallgattam Sanyira. Azt mondta, maximum 13-as előkét tegyek. Ezért a15-ös főzsinórhoz 13-as előkét tettem. Horogban visszatértem a kedvencemhez. A Gamakatsu LS-1050 B-hez. A víz 408-on volt, de hintáztatták. Gondolom, amikor megállt valamelyik nagy öntöző rendszer, akkor emelkedett. Attila a kedvenc 3 m-en. Én a kedvenc 4 m-en adtam elő. Az elején sikeresen akasztgattam magamba a horgot, meg a ruhámba. Elég sokára akasztottam egy törpét. Ami fél-vízen lemaradt. A következő halam egy keszeg a felszínre húzáskor maradt le (pedig új a horog). A következő törpe mélyen nyelt. Több szép kapás volt, de nem is koppant. Lehet testtel sodorták el a szereléket. Egyszer egy szál sulyom mögött megemelkedett az úszó kb. 2 centit. Vártam, hogy induljon. Esze ágában sem volt, így 5-6 mp múlva bevágtam. Abban a pillanatban meglódult a sulyom balra, a nagy sulymos felé. Szóltam Attilának, hogy húzza ki a szákot. Meg is tette. Sikerült a halat megfordítanom. Néhányszor  meder felé próbálkozott, de ebben a törekvésében is megakadályoztam. Az Attila jobb oldalán található nádasba indult. Ekkor láttuk meg, hogy nem ponty, hanem dévér. Elsőre nem tudtam megszákolni. Elhúzott a balomon lévő sulymosba. Ott aztán már nem éreztem, hogy kapcsolatban lennék a hallal. Hiába húztam meg sem mozdult. Mondtam: na, ez elment. Attila vigasztalt. Letettem a botot a nádra, hogy a 3 m-es szákkal legalább megmentem a horgot. A szákot még vízbe sem tetem, mikor látom, az úszóm elindult. Felkaptam a botot és nem engedtem neki nagy teret. Persze fáradt is. Nem sok idő múlva megszákoltam. 37 centis 94 dekás dévér volt. Attila szerint kb. öt percig tartott a fárasztás. Balatoni nádi pontyozóktól hallottam már ilyet, hogy a nádba betört pontyot elengedi, és az kis idő múlva kijön. Ez viszont sulyom volt. Mellesleg ponttyal kipróbáltam  már, hogy amerre menni akar, leengedem neki a botot. Tényleg megfordult. Spiccbottal, ekkora dzsuvában vízinövények közt, még nem próbáltam ki, ezt a trükköt. Attila meg állapította, egy ekkora dévér megfogása spiccbottal nagyobb teljesítmény, mint az ennél nagyobb hal megfogása fenekezővel. Fárasztás közben jól átrendezte a terepet, így hosszú ideg nem volt kapásom. Ezen kívül fogtam még 10 halat, ami 39 deka volt. Attila fogott 18 halat, ami 58 deka volt. -.appa.                    

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr2517912333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása