appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Még mindég, az elektronyos autó

2022. augusztus 16. 12:11 - appasztorik

  • Mondják, odáig fejlődünk hamarosan, hogy az autókat 100%-ban megújuló, vagy zöld energiával töltik. Na, oszt akkor mi van? Akkor sem mondhatjuk, hogy a káros anyag kibocsátás nulla? Nem bizony! Ugyanis, nemcsak a széndioxid károsítja a környezetet. Az autók gyártása különböző tevékenységekből áll. Ki kell termelni a nyersanyagokat. Aztán előállítani, finomítani, szállítani, majd ezt követi az alkatrészek, és a festékek gyártása. Ha jól megszámoljuk, akkor, már több kárt okoztunk a környezetnek, mint amennyi hasznot. Mindezt a közben, míg az autókhoz a rengeteg alkatrész elkészül. Aztán a gyártás során tovább károsítjuk a környezetet. Aztán összeszerelgetik, és beépítgetik az autóba. Ez a folyamat sokban hasonlít a hagyományos autók gyártásához. Nos, ezek történnek a nagyon jól hangzó környezetkímélés mellet. Mondhatjuk, ennek ellenére a gyártási folyamat végére, mire az elektromos autók elkészülnek, kiderül az elektromos autók gyártása során több széndioxid keletkezik, mint a hagyományos autók gyártása során. Ezt, csak így józan paraszti ésszel végig gondolva. Sok alumíniumot használnak, hogy könnyű legyen az autó. Vessétek össze: alumínium gyártás, Kolontár vörösiszap katasztrófa. Kétségtelen, az nem széndioxid.
  • Nézzük meg a tudósok szemével, az egész folyamatot vizsgálva. Az Aggódó Tudósok Uniója nonprofit tudományos érdekképviseleti szervezet (Union of Concerned Scientists), úgy találta, a leggyengébb láncszem az akkumulátor. Lám, erről nem is beszéltem. Ugyan már, miért lenne? – tehető fel a kérdés. Miért is van ez így? Mert az elektromos autók nagyméretű akkumulátorokban tárolják az energiát. Minél nagyobbak az akkumulátorok, minél több cellából áll, annál nagyobb a hatótávolságúak lesznek az autók. Ezeknek az akkumulátoroknak az előállítása, ugyancsak magas környezeti költséggel jár. Az akkumulátorok olyan anyagokból készülnek, mint a lítium, a nikkel, a kobalt vagy a grafit. Ezek alapanyagai, ércei, a Föld felszíne alatt találhatók. Ezeket ki kell bányászni. A bányászatról pedig nyugodtan elmondhatjuk, hogy egyike a leginkább környezetszennyező folyamatoknak. Ne felejtsük el azt sem, hogy a vezérlő elektronika előállítása sem egyszerű. A félvezetők, a chipek előállítása különleges körülményeket igényel, ami terheli a környezetet. Hogy eddig is gyártottak. Ez nem jelenti azt, hogy nem károsítják a környezetet. Ne feledjük el, már minden akkuról fog menni. (Roller, bicikli, moped, tán még a lovas kocsi is). Még több félvezetőt kell előállítani. Aztán, itt van a csodaként emlegetett szilárdtest akkumulátor, amivel hitegetik az embereket. Azok előállítása is különleges körülményeket igényel. Évekkel ez előtt beharangozták, az ezer mérföld hatótávolságú akkumulátort. Lett belőle ezer kilométeres, de ennek is, csak jó negyedénél tartanak. Kimondom. Olyan mértékű szélhámossággal állunk szemben, amiről mindenki azt hiszi: ilyet csak, nem tesznek? Hát de! Pénzért bármit. -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr2417909287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása