appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Töprengéseim (39)

2020. november 23. 08:53 - appasztorik

  • Mikor szöszmötölök a konyhában, akkor bedugom a konnektorba a rádió csatlakozóját és zsinnyegtetem. Na, tegnap is e képpen cselekedtem. A gépállat javasolja, hogy „zsineg” szót írjak. Hiába no, nem tudja miről beszélek. Tudjátok, mire lettem figyelmes? Napok óta megy már, hogy a Tiszavasvári úti felüljárót felújítják. Rá is fér nagyon régi már. Meg is szélesítik, lesz rajta kerékpárút is. Szóval, nagyon baba lesz, ahogy régen mondották volt. Manapság tök jó, vagy zsír. Nem lehetetlen, hogy ennél vannak modernebb kifejezések. No de, nem is ez a lényeg. Felkapom a fejem arra, hogy a támasztó elemek cseréjét is elvégzik. Arra gondoltam, akkor ez amolyan „Morandi híd”? Mikor szegény olaszoknak összeroskadt a hídjuk, akkor azonnal a megnyugtatás jött: Magyarországon ilyesmi, nem fordulhat elő! a Mi hídjaink felülvizsgáltak, és karbantartottak. A Ponte Morandit, 1967-ben adták át a forgalomnak, és 2018-ban omlott össze. Hát akkor tényleg érdemes ezzel a nyíregyi felüljáróval is kezdeni valamit. A nyíregyit 1977-ben adták át. Az is igaz, közel sem volt olyan forgalma, mint a Corniglianót és Sampierdarenát összekötő hídnak, ami igen jelentős teherforgalmat is lebonyolított, a nagy személyautó forgalom mellett. Jelenleg a Mi hidunkról, azt mondják, a közút karbantartja, és biztonságos. Tényleg úgy van? Reméljük igen, és kibírja az átépítést. Meglepően olcsó lesz. Kovács polgármester úr azt mondta, hogy 1,2 milliárd forintba fog kerülni. Teszek-veszek, sütök-főzök. Akkor megint csak felkapom a fejem. Vinnai Győző, azt mondja másfél milliárd forint a felújítás. Ki tudja jól, az összeget? A polgármester, vagy az országgyűlési képviselő? Aztán megnyugszom. Egyazon összegről beszéltek mindketten, csak a polgármester úr, már a nyereményilletéket levonta.
  • Még 2018-ban, vagy 2019-ben megírtam a Tiszavasvári határában található híd állapotát. Ha alulról néztem, akkor a betonból acélkábelek látszódtak ki, amelyen a pászma szálak szakadása látszott. Ha, jól emlékszem akkor ez jelentősen csökkenti a kötél teherbírását. Úgy rémlik r2π-vel. Ha, nem így lenne, akkor se szóljatok meg. Nem a kedvencem volt a statika. Hozzátartozik még a híd állapotához, hogy a várost elhagyva a jobboldali útpályán, a híd végénél évekig gödör keletkezett. Az idén, valamiért nem alakul ki ott a lyuk. És most, büszkélkedek egy kicsit. Másik ilyen hidunk is van. Ez a Tiszavasvárit Tiszadobbal összekötő úton található híd, ami szintén a Keleti-főcsatorna felett ível át. Elhatároztam, hogy egyszer ezt is megnézem alulról. Egyébként ez a híd, felülről látványos. Negyedévente jön a közút és kátyúzza a hidat. Komolyan! - ez nem kamu. A felületből töredezik ki az aszfalt. Arra gondolok, hogy ez a nagy mezőgazdasági forgalomnak tudható be. Amikor nagy sebességgel, két, jól megrakott pótkocsival átzúg rajta a hatalmas vontató, akkor a töltés is remeg. Mit kell akkor kiállnia szegény hídnak? Aztán említsem meg, hogy amikor a Keleti-főcsatornát, a Nyugati-főcsatornával összekötő csatorna zsilipjét javították, akkor a 60 tonnás lánctalpas darut, amivel a szádfalat verték azt is átvitték rajta. Igaz szétszedték. A gémet leszerelték, de a lánctalpas rész akkor is meghaladta a 20 tonnás határt, amit a híd előtt tábla jelez.  -.appa.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4716296100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása