Elsődlegesen türelem. Akinek ilyenje nincs, az ne is kezdjen hozzá. Kell ugye az a kis összehajtott lapocska, amit a boltban adtak. Régen garanciajegynek hívtuk. Most. Jótállási jegy. Jól el is állt egy mappában. Sose gondoltam, hogy szükség lesz rá, de szükség lett. Abban a jegyben, benne kell lennie a blokknak. Jó nagy számokkal, a lap elején van egy budapesti telefonszám. Azon kell bejelenteni, ha valami probléma adódik. Felhívom. Meglepetésemre, viszonylag rövid idő alatt felvette egy hölgy. Mondom, honnan beszélek. Ki fija, borja vagyok, - mint azt a mesehősöktől kérdik. Előadom, szeretnék egy szerelővel beszélni. Mondja Ő, itt nincs szerelő. Mondjam a hibajelenséget. Felveszi, és továbbítja. Mondom Neki, állandóan megy a fagyasztó, és betyárul jegesedik belül. Asszongya erre: a készüléket lehet áramtalanítani. Meg is állapítottam magamban: okos asszony ez. Fennhangon azt mondtam: tényleg lehet, de akkor meg nem fog hűteni. Jóindulatilag megkérdi, ott van a jótállási jegy? Igen. Azt mondja, hogy a valamilyen namber számot adjam meg. Mondám neki, - ezen ilyen szám nincs. Azt mondja, az készüléken van. Mondom, most húzgáljam ki, és keressem a hátulján? Nem. Az belül van. A második, vagy a harmadik fiókban. Hívjam, majd vissza? – kérdem. Nem, majd tarja a vonalat. Megállapítom, hogy rendes Tőle. Jó, hogy horgász vagyok. Viszek fejlámpát, élve a gyanúperrel, hogy a fagyasztóban sötét van. Kéznél a papír, és a toll. A fiókokban nincs adattábla. Jut eszembe, valamikor ez firmatábla volt. Csak hasznos a magyarítás. Térek vissza a fagyasztóhoz. Kinyitom, a gyors fagyasztórekeszt, hát ott van. Kiszedek egy csomó fagyos dógot, de nem tudom elolvasni. Visszamegyek nagyítóért. Ez is fejre rakható, horgászati kellék. Megvan a szám, igaz függőlegesen, és alulról kell olvasni fölfelé. Visszapakolgatok. Mondom, hogy ez, meg ez a szám. Mondja jó. Akkor mondjam, a mit tudom én mit. Kiderül, egy számsort vár tőlem, ami hetessel kezdődik. Erről az előbb még nem volt szó, de nem mondom Neki. Biztos külön rubrika van, oszt most értünk oda. Visszamegyek. Kipakolok. Meglelem, a tábla közepe táján. Boldogan felírom. Elmondom. Most kerítünk sort, a jótállási jegyre. A blokkra. Mikor minden megvan, akkor azt mondja, hogy amennyiben a hibajelenség nem áll fenn, a kiszállási költség engem terhel. Ezt tudomásul vettem. Meg kellett adnom a telefonszámomat. Elmondta, két munkanapon belül, keresni fog a szerviz munkatársa. Kedélyesen elbúcsúztam Tőle. További szép napot, és kellemes hétvégét kívánva. Ettől teljesen lefagyott. Később jöttem rá, hogy még csak csütörtök van. Ettől nem tudott szegény asszonyka szóhoz jutni. De hajjátok, itt vidéken betyárul repül az idő. Ami Pesten két munkanap? Itt az óta, megint csütörtök van. Hív is egy ember. Mondja, kit keres, és milyen ügyben. Nagyon udvarias, kérdi: mikor lenne alkalmas időpont? Mondom, hogy én most egy hétig nem leszek itthon. Nem merem itt hagyni a fagyasztót, ezért egy ismerősömhöz átviszem, a benne lévő fagyasztott termékeket. Mondta, hogy jó, csak megkérne, akkor én telefonáljak, amikor alkalmas, az időpont. Barátságosan elbúcsúztunk. Egyelőre itt van vége a bejelentéses történetnek. -.appa.