appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Gondolatok a Poet kapcsán

2018. május 06. 14:02 - appasztorik

Ki sem szálltam még a Poetból, és íme, máris elkezdek nosztalgiázni. És még én mondtam magamról, hogy nem vagyok számítógép függő. A Poet rendszerén keresztül lehet egymásnak levelet is küldeni. Ez jó dolog, hiszen olyan témákat meglehet beszélni egymással, ami nem tartozik a többiekre. Kötetlen levelezés alakul ki. Így ismerkedtem meg Edittel, és Lászlóval, akiket aztán meglátogattunk Ó-budai otthonukban. Vagy így alakult ki ismeretség  Adrianaval is, aki férjével Gyulával, leruccant és megnéztük a nyíregyházi állatkertet. Na, jó nem az egészet, de olyan kétharmadát. Abban maradtunk, hogy folytatása következik. Ugyancsak alakul, hogy Nádudvaron megtekintjük Ilona Kincsesházat. Már csak azért is, mert Kiss Feri azt mondta, hogy szuper. Itt most felkaphatjátok a fejeteket. Ki az a Kiss Feri, akinek így egyből elhiszem. Ő nemezt ver Nádudvaron. Persze nem ez motivált főleg. Hanem a következő, amit Ilona írt: „Elsősorban örök szerelmemmel, a Kincsesházzal próbálkozom, ami nem más, mint egy helytörténeti gyűjtemény. Az itt élő emberek (Nádudvarról van szó)  régmúltját - tárgyi és szellemi örökségét- mutatja be. A Házat 30 éves gyűjtőmunkával tanítványaimmal együtt hoztuk létre, s mindennap bejárok vezetni, dolgozni, persze ingyen. Sok látogató keres fel bennünket, mert interaktív  programjaink vannak. Ebből is látszik, hogy talán történelemtanárként   eredményesebb voltam, mint magyartanárként”. Persze nem minden levélváltás alakul teljesen így. Kaptam egyszer egy levelet.                                                                             T. Gyula !
Amikor elkezdtem bepötyögni a hozzászólásom a " karácsonyfákat ugye lelövik " tárgyban a tied még nem volt itt olvasható. Örültem egy realista hangnak, meg hát a költőnek az igazat kell mondani, de legalább belenéztem a verseidbe. Irhatnál valami biztatót egy 57 évesnek !
Üdv sándor.

Kedves Sándor!                                                                                                                                                          De lehetsz T. Sándor is, amelyik Neked jobb. Tudjuk, hogy az embernek szabad választási lehetőség adatott. Ehhez tartsuk akkor magunk. Hogy mondod, tényleg volt valami ilyen: az igazat mond ne csak a valódit. Ha már idézünk, akkor idézzünk pontosan. Mondotta annak idején Bimbó prof.

"Te jól tudod, a költő sose lódit:
az igazat mondd, ne csak a valódit,"

Ez, egy idejét múlt felfogás. Van az a pénz, amiért bármit is lehet írni. Ha megfelelően elköteleztek, akkor: kell írni. A média hatására sok embert megvezetnek. Úgy állítják be, hogy minden értünk történik. Közben minden az eladások érdekében, annak fokozása céljából valósul meg. Nem látják át, hogy a mézes-mázos szavak elmaszkolják, ezt az álszent világot. Elfedve, hogy az emberek kihasználása, megnyomorítása a cél. Tudatos vásárló, környezet barát, kíméljük a környezetet stb, stb. Ha, mindez igaz lenne, akkor nem szart gyártanának tartós fogyasztási cikk helyett. Nem élnénk fel, a természeti kincseket. Akkor egy kazán, egy mosógép kibírna 30 évet, mint régen. Nem menne tönkre 5-10 év alatt. Ha belenéztél írásaimba, akkor tudod, hogy fogalmam nincs mi a vers ismérve. Van, de az nem az. Ami az elemi iskola első osztályaiból maradt, hogy amikor a sorok végei összecsengenek. Amióta a Poet-on vagyok, kezdem kapisgálni, hogy nem így van. Emlékszem én, hogy tanították volna, hogy rímképlet meg ilyenek. Sosem érdekelt. Vén fejjel, meg nem akarom megtanulni. Te még fiatal vagy, elmélyedhetsz mindenféle dolgokban, amihez sok sikert kívánok. Eme utolsó mondatot (ami ezt megelőzte) feltétlen figyelmedbe ajánlom. Kérésednek megfelelően írtam valami biztatót. -.appa.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr1913895284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása