appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

    Közlekedjünk tovább 6/2025 (I.6.) töprengés

2025. január 06. 06:22 - appasztorik

  • Az e-rolleresekkel kapcsolatban olvastam egy statisztikát. A balesetet szenvedettek ¼-e ittas. Ebből ne vonjunk le olyan következtetést, hogy minden negyedik e-rolleres ittasan közlekedik. Ebből az tudható, hogy a bizonytalan állapotban lévő, nem megfelelő reakció idővel bíró egyénekre az e-roller veszélyt jelent.
  • Egy 2022. augusztusi budapesti hír, azt mondja, hogy egy felmérés szerint, az e-rolleresek 70 százaléka nem hord védősisakot. Ennél, itt vidéken rosszabb a helyzet. Szinte senki sem használ védősisakot. Ha, azt az adatot nézzük, hogy Budapesten naponta három e-rolleres balesetnél értesítik a rendőrséget, akkor azt mondhatjuk nem nagy szám. Nagyváros, sok közlekedővel. Ami meglepett, hogy a bejelentett balesetek 78 százalékában az e-rolleresek az okozók. Jellemzően a sérülések többsége arc-, boka-, kulcscsont- és kéztörés. Ami nem meglepő, hisz a zuhanó ember megpróbál megtámaszkodni. Itt is az derült ki, hogy minden negyedik e-rolleres ittas volt. Még egy érdekesség. Minden második baleset éjszaka történt.
  • Azt is gondolom, hogy vidéki viszonylatban az e-rolleresek Nagyobb veszélynek vannak kitéve a nagyvárosok rollereseinél, ugyanis sokkal rosszabbak az útviszonyok. A roller kereke kicsi. Ezért volt is olyan kezdeményezés, hogy a rollerek készüljenek 30 centiméteres kerekekkel. Ezzel kapcsolatban azt gondolom, feljebb kerül a súlypont, ami a stabilitást veszélyezteti. Igaz, az úton lévő gödrökre, kavicsokra nem lenne olyan érzékeny, de borulékonyabb lenne. A fogyasztás is nőne, a nagyobb kerék miatt.
  • Még egy bosszantó dolog. Az irányjelző használatának mellőzőse. Ez átterjedt az autópályákról a településen közlekedőkre is. Azt nem értem, miért kezd terjedni, hogy csak az útról történő lekanyarodáskor kell jelezni. Akkor is kellene, amikor elhaladunk egy kerékpáros, vagy egy lovas kocsi mellett. Igaz lassan megy, de nem ettől függ a használat. Áttértünk az úttest középvonalán.
  • Erről jut eszembe. Nyíregyháza. Szép verőfényes reggel. Átjöttem a felüljárón. Sok autó van. Idejében kisorolok, hogy balra le tudjak fordulni. Ott is maradok, a bal oldali sávban. Itt jut eszembe.  Számtalan esetben fordul elő, hogy kanyarodáskor a másik sávba sorolnak be a vezetők. Ezeknek a sávváltásoknak az esetében főleg nem használnak irányjelzést. Térjünk vissza az esetemre. A piros lámpa zöldre vált. Elindulnak az autók. A jobboldalamon lévő sávban egy világos színű autó bal első kereke abban a sávban van, amiben Én közlekedek. Szép lassan átjön a hátsó kerekével is, majd megáll. Én is megállok. Villantok kettőt a fényszóróval, és azt mondom: menj akkor nyomorult, ha már a záróvonalon akarsz átmenni! Most jutott eszedbe, hogy Nyírtelek felé akarsz menni? Segítem a közlekedésben részt vevőket. Meglepő dolog történik. A hátsó ablaka közepének felsőrészén, egy kis kék lámpa kezd villogni. Majd kikapcsolja, és visszatér a sávjába. A kereszteződés közepén újra villog, és kicsit balra tart. Ez itt természetes, hiszen az egyenes sávhoz kicsit balra kell tartani. A produkció teljesen értelmezhetetlen. A kis kék villogó csak annyit árul el, hogy vélhetőleg rendőrök vannak az autóban. -.appa. 
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr4918767002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása