- Azért nehéz abbahagyni egy téma irkálását, mert úgy indul a dolog, hogy megkapargálom ezt a réteget, oszt kész. De nem így van. Egyre mélyebbre kerül az ember. Sőt egyszer-csak, mint egy mocsárban elkezd elsüllyedni benne. (A keleti vallásoknál is vannak eltérések). A zsidóknál, mint a többi vallásnál is több ág létezik. Ennek megfelelően különbözőképpen hisznek. Ugyan ez jellemzi az iszlámot is. Mondhatjuk nem véletlen egy apától származnak. Ha, Ádámot figyelmen kívül hagyjuk, akkor Ábrahám, Izsák és Jákób az ősapák. Izsák Ábrahám törvényes fia, feleségétől, Sárától. Csakhogy Sára Nőből volt. Nem hitt az ÚR-nak, mondván 90 évesen már nem fog szülni. Ezért férje ölébe adta egyiptomi szolgálóját Hágárt, aki szülte neki Izmaelt. Igen ám, de Sára megszülte Izsákot. Ezek után, mivel nő volt, elüldöztette Ábrahámmal Hágárt és Izmaelt. A vagyon miatt. Az akkori szokásjog szerint az első szülött fiú örökölt. A sivatagban bolyongó Hágárt megmenti az ÚR angyala. Az ÚR megígérte Ábrahámnak, hogy Izmaelt szerfölött megsokasítja, és nagy néppé teszi. Tizenkét fejedelem származik Tőle. Így lett az arab nép és az iszlám.
- De most megint visszatérek a zsidókhoz. Szoktam ígérgetni, de most tényleg. A mózesi törvény szigorúan megtiltotta a gyermekáldozatot. Azt, aki a törvényt megszegte, halállal kellett büntetni. Ha pedig a nép nem büntetné meg e bűnösöket, akkor Isten maga irtja ki őket népe közül.
- A dolog érdekessége, hogy gyermekáldozatok előtt a bölcs Salamon tárta nyitotta szélesre a kaput. Salamonnak ugyanis sok más népekből származó felesége volt. Ezek az idegen asszonykák magukkal hozták a vallásukat, ez által bálványaikat. Salamon bölcsessége hatására megengedte (tudta, hogy nőkkel nem szabad vitatkozni), mi több elősegítette az asszonyai által hozott kultuszok megtelepedését. Így Ő alapozta meg a Ben-Hinnóm völgyében a Tófet alapjait, ahol ember,- és gyermekáldozatokat mutattak be a moábita Molok bálványnak. A Tófet jelentése: kiköpés, utálat, undor; a tűz, az elégetés helye; törés. Ez nem meglepő, hisz több utálatos cselekedet is volt az ÚR előtt.
- A Bibliában Molok bálványisten. Tiszteletére ember, de főleg gyermekáldozatokat mutattak be. Kánaánban vélhetőleg föníciai, tíruszi közvetítéssel terjedt el. A föníciaiaknál a „mlk” áldozati fogalom. Az elsőszülöttek feláldozására, vagy az elsőszülötteknek más áldozattal való megváltására vonatkozik. A mólek (Moloch, vagy Mólek) a héber melek, király szó megfelelője. Az eltérő írásmód a korabeli föníciai kiejtéssel magyarázható. Ezt a szót írták át molokh-nak. A Bibliában a Molok honosodott meg. Tovább nyelvészkedve. A nyugati sémitáknál a malik királyt, uralkodót jelent. A Bibliai mólek úgy alakulhatott ki, hogy a melek (király) mássalhangzóit a bóset (szégyen, gyalázat, utálatosság) magánhangzóival látták el. A malik eredetileg nem személynév, hanem felségjelző volt, ezért bármely bálvány nevéhez kapcsolható. Az ammóniak bálványa Milkóm, lehet akár Molok is.
- A Samária városaiba telepített szefarvaimből valók istene Adrammelek és Anammelek volt. Nekik szintén gyermekáldozatokat mutattak be. A lényeg Biblia szerint minden bálvány molok (utálatosság), és minden bálványisten Molok, hisz ember- és gyermekáldozatot mutatnak be nekik. -.appa.