appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Augusztus közepe

2024. szeptember 28. 06:22 - appasztorik

(2023)

Augusztus közepe

08.15.

Kimentem a polgári hídhoz. Enyhén borultas az idő, így elviselhető a meleg. Hogy bosszantson, azért ki-kisüt a nap. A szúnyogok nagy érdeklődést tanúsítanak irányomba. Olyan aprók, hogy szinte lehetetlen agyonütni őket. Elgondolkodtam rajta, - mekkora lárvából kelnek ezek ki? Na, nem ezért jöttem ide. Legyen egy jó napjuk. Nem fújkálom magam. Vennem kell olyan spray formátumú szúnyogriasztót. Ez a fufogós nem alkalmas arra, hogy mindenhová jusson a riasztóanyagból. Megszereltem az elektronikust. Most volt hozzá minden. Szerelem a bolót. Csak csipogások vannak a fenekezőn. Variálom a mélységet az úszóson. E közben egész jó kapás a fenekezőn. Természetesen nincs meg. Lehet, hogy két letett bottal kellene horgászni, és akkor ahhoz kapok, amelyiken a kapás van. A swinger helyére karikát teszek. Azt gondolom ez a swingeres megoldás akkor jó, ha bot irányában egyenesen megy ki a zsinór. Működik a dolog. Jól látható a kapás. Szépség hibája a dolognak, hogy a hall most sem akadt meg. Pár perc múlva megismétlődik. Persze most sincs hal. Módszert váltok. Nem kapcsolom be a nyeletőféket. Megfogom az első törpét. Visít a jelző a következő kapásnál. A bot spiccét majdnem a vízig hajlítja valami vehemens jószág. Elengedek mindent. Bevágok. Elrepül előttem a haltartó rögzítő ágas, és csobban a vízinövényesben a stég előtt. A pop up ott van a csali tüskén. Megtöltöm a kosarat és a szerelék megy vissza. A bolonyaira ráhúzok a mélységen. Letett botként Avon módszerezek. Most már bármelyiket tudom kezelni kapás esetén. Amíg ott voltam, a fenekezőn nem volt olyan kapás, aminek be kellett volna vágni. Végül összeszedegettem 6 törpét, ez 40 deka volt. A legnagyobb 17 dekás. Jött két bodorka, nyolc deka. Az egy szem e.kárász hat dekás volt. Kezdett nagyon ritkásan cseperegni az eső. Pakoltam. Lajos odajött, - hogy mi újság? Ecseteltem Neki a helyzetet. Mondta, hogy tegnap nem fogott semmit. Egy hete nem fogott halat. Abban reménykedett, hogy a front meg fogja hozni az étvágyukat és enni fognak. Ma megyek ki és megpróbálom előszedni a vízből a rögzítőt.

08.16.

Na, az úgy vót, hogy reggel kiugrottam és néhány gereblye húzás után meglett a haltartó letűzője. Otthon kitaláltam elkerülöm, hogy bármi is elvonja a figyelmemet. Horgászat egy bottal. Ez a megoldás. Olyan szögbe dobva, hogy a zsinór egyenes meghosszabbítása legyen a botnak. Így szinte ellenállás nélkül húzhat a nyeletőfékről. Sok kapás volt, de ugyanúgy nem akadt meg semmi. Mi több a bot hegye rázkódással jelezte, hogy valami próbálkozik. Ezért a stégről a víz felé leengedtem a spiccet. Kiszedtem a swingert. Eredmény. A pici pöccintésekre is csippentett egyet. Könnyen húzott a karikán. Húzgáltam ide, oda a stoppert, de nem akadt semmi. Állítottam úgy az ütközőt , hogy húzhassa a zsinórt fél métert. Úgy, hogy pár centit. Nem akadt meg a hal. Döntöttem. Sanyi tanácsával ellentétben, megpróbáltam lefelé dobni. Így fogtam egy 9 dekás törpét. Felfelé nézve, láttam a vízen buborékokat. Ezek szerint, ott vannak, ahol eddig horgásztam. Ha-már, ott vannak a halak, akkor horgásszak ott. Nem mintha így fogtam volna valamit. Sok kapás, hal nélkül. Jött egy spori, vélhetőleg a fiával. Mind a két parton sétálgattak. A híd felett is. Azt mondta beszélt Lajossal. Tegnap sem fogott semmit. Néhányszor esett párcsepp eső. Ott volt az esőköpeny, de inkább hazajöttem. Ma, nem tudom mikor tudunk kimenni. Már irgalmatlan meleg van.  -.appa.  fenn

08.15.

Kimentem a polgári hídhoz. Enyhén borultas az idő, így elviselhető a meleg. Hogy bosszantson, azért ki-kisüt a nap. A szúnyogok nagy érdeklődést tanúsítanak irányomba. Olyan aprók, hogy szinte lehetetlen agyonütni őket. Elgondolkodtam rajta, - mekkora lárvából kelnek ezek ki? Na, nem ezért jöttem ide. Legyen egy jó napjuk. Nem fújkálom magam. Vennem kell olyan spray formátumú szúnyogriasztót. Ez a fufogós nem alkalmas arra, hogy mindenhová jusson a riasztóanyagból. Megszereltem az elektronikust. Most volt hozzá minden. Szerelem a bolót. Csak csipogások vannak a fenekezőn. Variálom a mélységet az úszóson. E közben egész jó kapás a fenekezőn. Természetesen nincs meg. Lehet, hogy két letett bottal kellene horgászni, és akkor ahhoz kapok, amelyiken a kapás van. A swinger helyére karikát teszek. Azt gondolom ez a swingeres megoldás akkor jó, ha bot irányában egyenesen megy ki a zsinór. Működik a dolog. Jól látható a kapás. Szépség hibája a dolognak, hogy a hall most sem akadt meg. Pár perc múlva megismétlődik. Persze most sincs hal. Módszert váltok. Nem kapcsolom be a nyeletőféket. Megfogom az első törpét. Visít a jelző a következő kapásnál. A bot spiccét majdnem a vízig hajlítja valami vehemens jószág. Elengedek mindent. Bevágok. Elrepül előttem a haltartó rögzítő ágas, és csobban a vízinövényesben a stég előtt. A pop up ott van a csali tüskén. Megtöltöm a kosarat és a szerelék megy vissza. A bolonyaira ráhúzok a mélységen. Letett botként Avon módszerezek. Most már bármelyiket tudom kezelni kapás esetén. Amíg ott voltam, a fenekezőn nem volt olyan kapás, aminek be kellett volna vágni. Végül összeszedegettem 6 törpét, ez 40 deka volt. A legnagyobb 17 dekás. Jött két bodorka, nyolc deka. Az egy szem e.kárász hat dekás volt. Kezdett nagyon ritkásan cseperegni az eső. Pakoltam. Lajos odajött, - hogy mi újság? Ecseteltem Neki a helyzetet. Mondta, hogy tegnap nem fogott semmit. Egy hete nem fogott halat. Abban reménykedett, hogy a front meg fogja hozni az étvágyukat és enni fognak. Ma megyek ki és megpróbálom előszedni a vízből a rögzítőt.

08.16.

Na, az úgy vót, hogy reggel kiugrottam és néhány gereblye húzás után meglett a haltartó letűzője. Otthon kitaláltam elkerülöm, hogy bármi is elvonja a figyelmemet. Horgászat egy bottal. Ez a megoldás. Olyan szögbe dobva, hogy a zsinór egyenes meghosszabbítása legyen a botnak. Így szinte ellenállás nélkül húzhat a nyeletőfékről. Sok kapás volt, de ugyanúgy nem akadt meg semmi. Mi több a bot hegye rázkódással jelezte, hogy valami próbálkozik. Ezért a stégről a víz felé leengedtem a spiccet. Kiszedtem a swingert. Eredmény. A pici pöccintésekre is csippentett egyet. Könnyen húzott a karikán. Húzgáltam ide, oda a stoppert, de nem akadt semmi. Állítottam úgy az ütközőt , hogy húzhassa a zsinórt fél métert. Úgy, hogy pár centit. Nem akadt meg a hal. Döntöttem. Sanyi tanácsával ellentétben, megpróbáltam lefelé dobni. Így fogtam egy 9 dekás törpét. Felfelé nézve, láttam a vízen buborékokat. Ezek szerint, ott vannak, ahol eddig horgásztam. Ha-már, ott vannak a halak, akkor horgásszak ott. Nem mintha így fogtam volna valamit. Sok kapás, hal nélkül. Jött egy spori, vélhetőleg a fiával. Mind a két parton sétálgattak. A híd felett is. Azt mondta beszélt Lajossal. Tegnap sem fogott semmit. Néhányszor esett párcsepp eső. Ott volt az esőköpeny, de inkább hazajöttem. Ma, nem tudom mikor tudunk kimenni. Már irgalmatlan meleg van.  -.appa.  

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr9018510588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása