appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Július eleji napok

2024. augusztus 23. 05:33 - appasztorik

-'23.07.03-04

Lelövöm a poént az elején. Mind a két nap horgászata elpocsékolt idő volt. Hétfőn délután kimentem a polgári hídhoz. Gondoltam, szétnézek a hídról. Megdöbbentem. Rengeteg küsz, apró balinok, és kettő, méretes is ott volt. Lehet több is volt, de egyszerre kettőt láttam. Persze pergető bot nem volt nálam. Biztos láttak a balinok, de nem foglalkoztak velem. Azt hihették, hogy nem látom őket. A polaroid szemüveggel jól láttam őket. Na, de nem balin nézőbe jöttem. Lehordtam a motyót a stégre. Megvackoltam magamnak, hogy kényelmesen üljek. E cselekedetemmel óriási örömet szereztem, az aprócska, de nagyon csípős szúnyogoknak. Befújkáltam magam. Sikerült olyan közel fújni az orromhoz, hogy utána bosszankodtam a citrom illat miatt. A felszerelés. Ötméteres boló. Karcsú úszó, hogy lássam a kiemelést is. Láttam is. Cirka egy óra múlva fogtam, egy deka alatti küszt. A víz nagyon magas. Majdnem éri a stég alját. Az ötös botnál 4 méter. Félhétig fogtam, még 8 halat. Az összes volt 37 deka. Közben volt halőri ellenőrzés. Az idén már másodszor, és ebben nincs benne, hogy kétszer ellenőriztek a mezőőrök is.

Zsuzsi állandóan nyüzsget. Menjek reggel horgászni, ne a nagy melegben. Így aztán kedden reggel elindultam, a szikrázó napsütésben. Ahogy Polgár felé fordulok, sötét felhők néznek le Rám. Aztán megszűnt a napsütés. Dankó körül csapkodott az eső. Megálltam a hídnál. Komor ég. Időnként jobban csepereg, de az aszfalton sem látszik. Egyszer indult meg párpercre, de abbahagyta. Az elején sikerült magam felbosszantani. A vertikális pergető csalikon kisebb a lyuk, így nem mindegyiket tudtam felrakni. Azzal horgásztam, amelyiket fel tudtam tenni. Dobáltam a stégnél is, a híd felett is. Egy koppanás sem volt. Láttam apró törpéket pipálni, egyébként halmozgás nyima. Félkilenckor hazaindultam. Ennyi a horgász történetem.

Karcsival beszéltem. Mondta, hogy, már elmúltak a hólyagok, a seb begyógyult. A bőrgyógyászaton csodálkozott a főorvosnő, hogy a sürgősségi miért nem fektette be. Kicsit nosztalgiázott, hogy annak idején, a sertéstelepen mennyi kocát, meg kis malacot vakcinázott. Sose kapta el az orbáncot. Áttértünk a horgászatra. Vasárnap kiment. Leült az első helyen. A gyerekkel fogtak 4 apró e.kárászt. Benn, messze a híd közelében volt egy sporttárs. Elment megnézni. Sok hala volt. Voltak közte szépek is. Így aztán tegnap bement Ő is oda. 15 nagyon szép kárászt fogott. Nyolc nagy törpét, és 60-65 darab olyat, ami a 3 dekástól a 10 dekásig szórt súlyban. Érdekes módon a halak 90%-át, a parthoz közel fogta, egy vízinövények közti lyukban. Az Ő története azért vidámabb. Leszámítva az orbáncot. A jövő héten még mennie kell kontrollra. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr6318471775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása