appasztorik

Akarmi, mint egy szatócs bót

Hétvégi horgászat  

2024. augusztus 10. 13:11 - appasztorik

(06. 17-18).

(06. 17-18).

Szombaton kimentünk háromra. Karcsi mondta, ne is menjünk tovább, Ők pakolnak. Akkor maradunk, - mondtam Attilának. Bő másfél kiló e.kárászuk volt (21 darab). A víz elég zavaros volt, amiből arra következtettem, hogy keresgélnek a halak. Szórtam egy kis búzát, és pelletet. Csipegettem néhány halat. Etettem gombóccal is. Ez hiba volt. Tévedtem, amikor azt hittem, hogy a zavaros vízben, a világos gombócok jobban odacsalják a halakat. Hát nem! Beaprózódott a hal. Sok kapás volt, de a 14-es horgomon sem akadt meg sok hal. Hatig horgásztunk. Attila 8 halat fogott, ami 38 deka volt. Én fogtam 15 halat, ami 55 deka volt, és utolsó halként egy 3 dekás vágó durbincsot.

Vasárnap, mentünk kettőre. Fülledt meleg idő volt. Az időkép szerint jó kapás. Karcsi unokája, akkor battyogott Gyuszihoz, a kisebb kárászokkal. Karcsi mondta, hogy maradjunk. Mennek. Nem bírja ezt a hirtelen jött meleget. Nagyon vizesedik a bal bokája. A vérnyomása magas. Ezt a nagy melegedést ki kell hevernie. Nyolc, vagy kilenc nagyobb kárászt hazavittek. Azt, még neki kell megpucolni. Az Ő feladata. Szórtam pelletet, és búzát. Attila megkezdte a horgászatot. Én visszafelé elindultam a parton, és egy elárvult hangyaboly földjét, egy ágas segítségével felpiszkáltam. Cirka 60%-a lett föld, amit a sárga kajához raktam. E miatt fekete lett. Ráöntöttem a búza levét. A lefulladt csontikat szintén benyomtam a kajába. Belekevertem, egy kevés vaníliacukrot, főtt búzát. Óvatosan adagoltam hozzá a vizet, nehogy véletlenül túlnedvesítsem. Minden száraz kaja a vedérbe került. Jött a cigány apuka, a kisfiával. Egy bő félóra múlva el is mentek. Kapás sem volt, panaszolta az apa. Nemsokára, jött három cigány, egy kislánnyal. Gondolom, az Ő állami jegye jelent plusz egy botot. Megcsodáltam a gyereket. Kékeszöld szem, vörösesszőke haj, és ahogy ilyen kombinációnál lenni szokott hófehér bőr. Érdeklődésükre elmondtam, hogy aprók esznek. Otthon maradt a konzervkukorica. Nem adna párszemet? – kérdezte. Mondtam, olyanom nincs. Mutattam milyen van. Visz, akkor abból. Tényleg hármat vitt. Mondtam, hogy amennyiben kell még, akkor jöjjön. Egy óra múlva jöttek, hogy kapás sincs, nem maradnak. Aztán ment Gyuszi. Mondta, hogy megy érfestésre. Három napig lesz a kórházban. Valamit magyarázott, hogy az egyik kamra nyomása 35, a másik 30 sincs. E miatt lehet oxigénhiányos állapota, azt mondták. Mikor az úszókat adta, akkor ette el, a második nagyon kemény antibiotikum kúrát. Nagyon makacs tüdőgyulladása volt. Ment, mert dudált a lánya. Aztán jött Pisti meg Marian, az ismerős házaspárral. A sok apró halra panaszkodtak. El is felejtettem, bár nincs is jelentősége. Egyszer kb. egy percig esett az eső. Láttuk a vízen, egyébként nem éreztük. Eljött a hatóra, mikor Mi is pakolni kezdtünk. Attila megint nyolc halat fogott, ez 38 deka lett. Mind e.kárász volt. Nekem 43 hal gyűlt össze. Öt keszeg, két elég szép törpe. A többi, e.kárász volt. A súlyuk 1,65 kg volt. -.appa. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://appasztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr7518463945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása